هجدهمین روز از خرداد ماه امسال مرد 31 ساله چینی با مراجعه به کلانتری 163 ولنجک از سرقت گوشی گران قیمت خود خبر داد و درباره جزئیات سرقت به مأموران گفت: من مهندس یک شرکت معتبر در تهران هستم و ساعت 12:30 امروز زمانی‌که در حال تردد در خیابان جردن و مکالمه با تلفن همراهم بودم، یک مرد جوان گوشی‌ام را از دستم قاپید و با سوار شدن بر یک موتور سیکلت از آ‌ن‌جا گریخت.

با اظهارات این مهندس چینی پرونده سرقت برای وی در شعبه پنجم دادسرای سرقت تشکیل شد و تلاش برای دستگیری و شناسایی متهم این پرونده آغاز شد تا اینکه روز گذشته از طریق سریال گوشی مرد چینی و مکالماتی که با گوشی وی انجام شده بود، کارآگاهان مرد و زن جوانی را به عنوان مظنون سرقت دستگیر کردند.

زن و مرد جوان امروز با حضور در دادسرای ویژه سرقت منکر سرقت از مرد چینی شدند و زن جوان در اظهاراتش به بازپرس ویژه سرقت گفت: به دلیل مزاحمت‌هایی که در تلفن همراهم برای من انجام می‌شد، همسرم گوشی و خط جدیدی را به من داد و گفت که گوشی را خریده است، همسر این زن جوان نیز مدعی شد که گوشی را از دوستش خریده است و اطلاعی از وقوع این سرقت ندارد.

با اظهارات این مرد و زن جوان آن‌ها به دستور علی وسیله ایزد موسی؛ بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت در اختیار اداره آگاهی قرار گرفتند.