سید موسی حسینی اظهار داشت: چندی پیش مردی میان‌سال با حالتی پریشان به همراه دختر 17 ساله خود وارد پلیس فتا شده و عنوان می‌کند چند روزی بود که متوجه شدم دخترم آن آرامش همیشگی را ندارد به‌طوری‌که اغلب مواقع اضطراب و نگرانی از چهره او به‌طور کامل نمایان شده و به‌طرز عجیبی سرگرم گوشی تلفن همراه خود بود.

وی ادامه داد: این مرد پس از جویا شدن قضیه از دخترش، به پدر می‌گوید مدتی پیش از طریق یکی از دوستانم با یکی از گروه‌های فضای مجازی آشنا شده و در آن عضو شدم، سپس با مدیر گروه که خود را پسری جوان و زیبا معرفی کرد آشنا شدم، در ادامه با چرب‌زبانی و دادن وعده ازدواج عکس‌های شخصیم را برای وی ارسال کرده که پس‌ از آن، پیام‌های تهدیدآمیز و خواسته‌های نامربوط شروع شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: این دختر پس از پرس‌وجو از اعضای دیگر گروه متوجه شده نه‌تنها خودش، بلکه کاربران دیگری نیز در این گروه اغفال شده‌اند.

حسینی ادامه داد: با مطرح‌شدن این موضوع تیمی از اداره مبارزه با جرائم سایبری تشکیل‌ شده و مأموران با اقداماتی فنی و تخصصی، موفق به شناسایی متهم شدند.

وی افزود: متهم که مردی 38 ساله ساکن شیراز است، در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ای می‌شود اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال به بزه انتسابی خود اعتراف کرده و مشخص می‌شود وی به دلیل مشکلات روحی و روانی، اقدام به چنین عمل مجرمانه‌ای کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس از والدین درخواست کرد که با پیشرفت‌های فناوری و ظهور اپلیکیشن‌های مختلف ارتباطاتی، اطلاعات و آگاهی خود را در این زمینه بالا برده و با ایجاد ارتباط مثبت و مفید با فرزندان خود آن‌ها را در این فضا تنها نگذارند.

حسینی در این‌باره متذکر شد: گاهی مشاهده می‌شود بعضی افراد با روبه‌رو شدن به چنین مواردی به علت حفظ آبرو از شکایت کردن امتناع می‌ورزند.