حج و زیارت چرا پرونده فاجعه منا را بسته است؟!

مرتضی رکن‌آبادی، درخصوص فعالیت‌های انجمن مهاجران مکه و منا گفت: بیش از 90 درصد خانواده‌های جانباختگان فاجعه منا و مسجدالحرام عضو این انجمن شده‌اند و هم‌اکنون در حال ارسال مدارک هستند.

عضو هیئت مدیره انجمن مهاجران مکه و منا با بیان اینکه هدف این انجمن احقاق حقوق جانباختگان و مصدومین فاجعه منا و مسجدالحرام است، گفت: هم‌اکنون خانواده‌های جانباختگان به وکلای انجمن وکالت می‌دهند تا آنها در مجامع بین‌المللی بتوانند حقوق شهیدان این فاجعه را دریافت کنند.

وی افزود: در حال حاضر مشغول ثبت‌ انجمن در وزارت کشور هستیم که متاسفانه این روند با کندی و با مشکلات فراوان مواجه است.

رکن‌آبادی درباره همکاری سازمان حج و زیارت با این انجمن گفت: همانگونه که آقای اوحدی در نشست خبری خود به همکاری سازمان با انجمن‌های موجود تاکید کرده بود، همکاری خوبی بین ما و سازمان حج وجود دارد و تاکنون 3 جلسه بین اعضای هیئت مدیره انجمن و مسئولین سازمان حج برگزار شده‌ است. ولی این سازمان در خصوص به ثبت رسمی رسیدن انجمن هیچگونه کمکی را نکرده است.

عضو هیئت مدیره انجمن مهاجران مکه و منا در خصوص پرداخت دیه به بازماندگان جانباختگان فاجعه منا گفت: تاکنون حتی یک ریال هم از سوی عربستان سعودی دریافت نکرده‌ایم. اما از سوی بیمه به خانواده جانباختگان تاکنون 30 میلیون تومان داده‌اند که پرداخت مابقی آن منوط به انحصار وراثت است.

وی در خاتمه گفت: ما اطلاعاتی داریم که هنوز خانواده یکی از مفقودان فاجعه منا از سرنوشت عزیزشان مطلع نیستند و متعجبیم که چرا آقای اوحدی، رئیس حج و زیارت گفت پرونده فاجعه منا بسته شده است.