فرمانده پلیس راه کشور در زمینه مدیریت برگشت مسافران توصیه کرد که مسافران امروز یا روز شنبه را زمان بازگشت خود قرار دهند چرا که روز جمعه حجم سنگینی از ترافیک در محورهای شمالی پدید خواهد آمد.

به گزارش فارس سرهنگ محمدرضا مهماندار اظهار داشت: ۳۰ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو ناشی از خستگی، خواب آلودگی، صحبت کردن با سرنشینان و یا مکالمه با تلفن همراه بوده است. حدود ۲۰ درصد از این تصادفات نیز به دلیل سبقت غیر مجاز و عدم رعایت قانون و عبور از خطوط ممتد بوده که تصادفات رخ به رخ را پدید آورده است.

وی ادامه داد: در بخش دیگر، تجاوز از سرعت مجاز و تخطی از سرعت مطمئنه ۲۰ درصد از علت تصادفات را به خود اختصاص داده است.

مهماندار با اشاره به اینکه در این روزها بیش از پنج میلیون و هفتصد هزار سفر صورت گرفت، بیان داشت: این رقم در طی سال‌های گذشته بی‌نظیر بوده و به نوعی رکورد جدیدی را برای تعطیلات عید سعید فطر به ثبت رسانده است.

وی اظهار کرد: عملا در محورهای شمالی ما شاهد ورود ۴ برابر ظرفیت خودرویی بودیم و تنها کاری که در مدیریت آن توانستیم انجام دهیم، روانسازی بود ولی با این اوصاف مردم دو برابر زمان معمول در جاده‌ها معطل شدند.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: تا زمانی که آزاد راه تهران شمال به پایان نرسد ما با این مشکل رو به رو خواهیم بود لذا ضروری است وزارت راه در این زمینه با جدیت بیشتری وارد کار شود.

وی در زمینه مدیریت برگشت مسافران نیز توصیه کرد که یا مسافران امروز یا روز شنبه را زمان بازگشت خود قرار دهند چرا که روز جمعه حجم سنگینی از ترافیک در محورهای شمالی پدید خواهد آمد و مردم دو تا سه برابر زمان عادی در جاده ها در ترافیک میمانند.