به گزارش خبرگزاری مهر، غضنفر میرزابیگی افزود: از زمان اعلام خبر قحطی و شیوع بیماری در کشور سومالی بسیاری از پرستاران طی تماس با سازمان نظام پرستاری تمایل و علاقه مندی خود را برای اعزام به این کشور برای کمک و مراقبت از بیماران نیازمند این کشور اعلام کرده اند.

وی ادامه داد: سازمان نظام پرستاری پیش از این نیز آمادگی خود را برای فراهم کردن زمینه اعزام پرستاران نوع‌دوست و علاقه مند به کمک کردن به مردم نیازمند سومالی اعلام کرده بود به همین علت اکنون که با ابراز تمایل تعداد زیادی از پرستاران برای این کار مواجه شدیم با هماهنگی مسئولان هلال احمر جمهوری اسلامی، وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های مرتبط با کشور سومالی امکان اعزام جمعی از پرستاران به این کشور فراهم شده است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: پرستارانی که تمایل دارند برای خدمت به مردم نیازمند کشور سومالی به این کشور اعزام شوند می توانند از هم اکنون با ثبت نام در سایت اینترنتی http: / / helpsomali. parastari. org و ذکر مشخصات خود آمادگی خود را اعلام کنند تا با توجه به ظرفیت و امکانات موجود زمینه اعزام آنان فراهم شود.

وی گفت: با توجه به بحران فعلی در کشور سومالی سازمان نظام پرستاری برای کمک به مردم دردمند این کشور احساس مسئولیت می کند و ابزار تمایل پرستاران از سراسر کشور که از طریق هیئت مدیره های نظام پرستاری به سازمان نظام پرستاری منتقل شد ما را مصمم کرد تا با همکاری دستگاه‌های مسئول زمینه این کار را فراهم کنیم.

میرزابیگی ادامه داد: یک مهلت ده روزه را برای ثبت نام پرستاران علاقه مند به اعزام به کشور سومالی اعلام کرده ایم تا گروه اول پرستاران اعزام شوند و در صورتی که بعد از آن باز هم به حضور پرستاران در این کشور نیاز بود گروههای بعدی پرستاران اعزام می شوند.