رحمت‌الله حافظی در جمع خبرنگاران درباره جلوگیری از کلنگ‌زنی زمینی احداث بیمارستان سوختگی به دلیل تجمع اهالی آن منطقه اظهار داشت: تدبیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص جلوگیری از احداث این بیمارستان در آن زمین وقفی قابل تقدیر است و تصمیم بسیار درستی گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در خیابان ملک، خیابان یوسفیان زمینی به وسعت 5 هزار و 200 متر موقوفه‌ای برای کاربری درمانی است که با اطلاع وزیر بهداشت و نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران متوجه می‌شوند این فضا برای احداث بیمارستان سوختگی مناسب نیست.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: زمین موقوفه‌ای برای احداث بیمارستان سوانح سوختگی دیوار به دیوار ساختمان‌های مسکونی است و اگر وسط این منطقه مسکونی بیمارستانی احداث شود، آسیب‌هایی برای اهالی آن منطقه خواهد داشت لذا باید این بیمارستان در فضای مناسبی ساخته شود.

حافظی افزود: در حال حاضر 870 تخت سوختگی داریم که 100 تخت آن BICU است در صورتیکه بر اساس استانداردهای جهانی باید 2 هزار تخت سوختگی داشته باشیم که از این تعداد 400 تخت آن BICU باشد.

وی گفت: برای اینکه این مشکل حل شود مدیریت شهری و شهرداری با همکاری وزارت بهداشت و خیرین اقدام به ساخت بیمارستان سوانح سوختگی کرده‌اند که هم اکنون نیز حاضریم در یک منطقه مناسب نسبت به ساخت این بیمارستان اقدام کنیم.

حافظی افزود: از سازمان اوقاف انتظار می‌رود پس از اقدامات قانونی زمین موقوفی ساخت بیمارستان را تبدیل به بافت مسکونی کنیم و منابع حاصل از آن را صرف ساخت بیمارستان مورد نظر شود. در این خصوص امیدواریم اوقاف همکاری لازم را داشته باشد.

حافظی گفت: عملیات کلنگ‌زنی این بیمارستان با توجه به ناراحتی مردم و همین طور مناسب نبودن زمین وقفی متوقف شد و اقدامات کارشناسی در خصوص این زمین برای احداث بیمارستان مثبت نبود.

حافظی گفت: با اتفاقاتی که صورت گرفت زمینی در محل مناسب برای احداث بیمارستان سوانح و سوختگی در تهران احداث می‌شود که در این خصوص خیرین نیز اعلام آمادگی کردند.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چگونه می‌توان به صورت قانونی زمین وقفی برای ساخت بیمارستان را تغییر کاربری داد گفت:‌پس از ایجاد گردش کار لازم و نظرات کارشناسی مبنی بر اینکه این زمین مناسب برای احداث بیمارستان نیست با اذن ولی فقیه می‌توان نسبت به تغییر کاربری این زمین اقدام کرد.

وی گفت: پس از حادثه سوختگی که برای سردار طلایی اتفاق افتاد موضوع را پیگیری کردند و با توجه به اینکه وزارت بهداشت نیز نیاز به ساخت این بیمارستان در تهران داشت، مراحل ساخت آن آغاز شده است.

وی درباره احداث بیمارستان هسته‌ای در تهران نیز گفت:‌بین وزارت بهداشت و شهرداری تهران تفاهمی در خصوص انعقاد بیمارستان هسته‌ای قرار گرفته بود که هنوز لایحه آن از سوی شهرداری به شورا ارسال نشده است.

حافظی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا بیمارستان سوانح و سوختگی در جنوب شهر ساخته نمی‌شود گفت: به دلیل اینکه هوای مناسب در ترمیم سوختگی تأثیرگذار است باید این بیمارستان در شمال شهر ساخته شود.

وی گفت: در صورتی که مدیریت شهری زمین مناسبی را در اختیار شورای شهر و خیرین قرار دهند قطعا این بیمارستان سوختگی در تهران ساخته می‌شود.

وی درباره خطرزا نبودن تشعشات نیز اظهار داشت: گزارشی که در این خصوص خانم آباد  ارائه دادند با قلم خوبی نوشته شده بود ولی ما ابتدای کارمان سوگند یاد کردیم در راستای آنچه که به صلاح مردم است اقدام کنیم و به این نکته اکتفا می‌کنم که باید به صلاح مردم بیشتر توجه کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اعلام آمار موش‌های تهران به کجا رسید، گفت: از دستگاه‌های مختلفی که با کمیسیون محیط زیست و سلامت ارتباط دارند درخواست گزارش عملکرد 8 ماهه کرده‌ایم و در آنجا آمار موش‌های شهر تهران سوال شده است، لذا در آن گزارش شرکت ساماندهی ایرادی را گرفته است که در راستای اصلاح آن اقدام شده است ولی مبنای ما آمار نیست مانند آلودگی هوا که میزان شاخص آلودگی هوا را به صورت میانگین اعلام می‌کنند لذا آنچه که مشاهده می‌شود این است به نظر می‌آید تعداد موش‌ها نسبت به گذشته کاهش و وضعیت بهتر شده است.

وی درباره وضعیت گندم و نان شهر تهران نیز اظهار داشت: در آینده نزدیک گزارشی را ارائه می‌دهیم مبنی بر اینکه موضوع نان و گندم در تمامی حلقه‌های کشت، داشت، برداشت، نحوه نگهداری وجمع‌آوری مشکل دارند.

وی درباره زباله‌های بیمارستانی نیز اظهار داشت: زباله‌های بیمارستانی بسیار خطرناک است و بایستی خطرزدایی و امحا شود.