عسل حاوی مقدار زیادی مواد مغذی ضروری بدن است و محلول فوق اشباع بسیار عالی از مواد قندی است. علاوه بر این عسل حاوی میزان کمی آنزیم‌ها، انواع پروتیین، آمینواسیدها، عناصر کمیاب، ویتامین‌ها، مواد معدنی، پلی‌فنول‌ها  و ترکیبات معطر است.

این عناصر برای بدن بسیار مفیدند و معجزه می‌کنند. با افزودن یک قاشق غذاخوری کوچک عسل به آب نوشیدنی، منیزیم، کلسیم، مس، پتاسیم، آهن، منگنز، فولیت اسید، سلیوم، اسید ملادین و سایر مواد مغذی کمیاب و ضروری به بدن‌تان برسانید.

فواید دیگر نوشیدن آب و عسل:

۱- شادابی پوست: نوشیدن آب و عسل خاصیت ضد باکتریایی دارد و برای کسانی که به آکنه مبتلا هستند درمان بسیار خوبی محسوب می شود. شما نه تنها می‌توانید آب و عسل را بنوشید بلکه می‌توانید آن را روی پوست خود بمالید. این محلول برای پوست‌تان بسیار مفید است.

۲- دفع سموم ناخواسته: یک نوع خاصی از عسل به نام عسل مانوکا وجود دارد که خاصیت آنتی‌بیوتیکی ضدقارچی قوی دارد. خاصیت باکتریایی آن به شما ثابت می‌کند که مصرف آن چقدر مفید است. شما حتی می‌توانید یک عدد لیمو به آب و عسل اضافه کنید تا سموم ناخواسته‌ای که در بدنتان وجود دارند از بین بروند.

۳- تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن: همان‌طور که گفتیم ترکیب آب و عسل را می‌توان به صورت موضعی و هم به صورت نوشیدنی استفاده کرد. خاصیت ضد التهابی آب و عسل به شما کمک می‌کند تا زخم‌ها و سختگی‌های کوچک را درمان کنید همچنین عسل بدن را وامی‌دارد آنتی‌بادی تولید کند و در نتیجه بیماری کمتری به سراغ شما می‌آید.

۴- کمک به دستگاه گوارش: همان‌طور که گفتیم خاصیت آنتی‌اکسیدانی این نوشیدنی برای جلوگیری، بهبود و حتی درمان هر نوع مشکلات معده مانند اسهال و استفراغ، ورم معده و زخم معده بسیار مفید است. عسل اعصاب حسی معده را تحریک کرده و به کمک درمان هر گونه زخم معده می‌آید. همچنین مصرف عسل گاز یا نفخ معده را کاهش می‌دهد.