نصب۴۰۰بیلبورد بهداشتی وظیفه محیطی شهرداری بود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از راههایی که می تواند مردم را تشویق کند و در زمینه فرهنگسازی موثر باشد بحث تبلیغات به ویژه به شکل هنری است که این تعداد بیلبورد سلامت و بهداشت، این وظیفه را به خوبی برعهده گرفته اند.

چمران گفت: محور اصلی این بیلبوردها درباره ۵ موضوع نمک، چربی، قند، سرطان و ایدز بود که متاسفانه کلانشهر تهران به نوعی با آنها روبرو است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: سرانه ورزش در تهران بسیار پائین است و تهران جایگاه پنجم از آخر را در سطح کشور دارد. از سوی دیگر آلودگی هوا، فشار و استرس، کار اداری و ... باعث شده مردم بیشتر در معرض آسیب باشند.

وی تصریح کرد: این گونه تبلیغات محیطی می تواند تلنگری برای شهروندان باشد تا نسبت به رفع الگوهای غلط اقدام کنند.

چمران تاکید کرد: البته وقتی این مسائل را مطرح می کنیم باید زیرساخت های لازم نیز فراهم شود. به عنوان مثال وقتی ما مردم را تشویق به تغذیه سالم و ورزش می کنیم باید فضای مناسب برای ورزش و هوایی برای تنفس در اختیار آنها قرار دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: من عادت به پیاده روی روزانه دارم اما به دلیل آلودگی هوا، پزشک توصیه کرد پیاده روی نکنم حتی یک بار در زمان پیاده روی به دلیل آلودگی هوا احساس تنگی تنفس شدید کردم.

وی با بیان اینکه باید دیگر دستگاهها هم به میدان بیایند، گفت: در زمینه ورزش و سلامت، دستگاههای دیگری نیز مانند وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت و درمان وظایفی دارند. یکی از وظایف شهرداری تبلیغات محیطی است که وقتی با هنر همراه شد می تواند تاثیرات مثبتی بگذارد.