محمدباقر صدوق روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با نقد راهکارهای مقابله با آلودگی هوا درباره این صحبت که تعداد روزهای پاک نسبت  به گذشته بیشتر شده است، گفت: آمارهایی که ارائه می‌شود قابل اعتماد نیست و نوعی عدد سازی است.

وی ادامه داد: عمده ترین علت آلودگی هوای تهران به سبب شرایط پایداری هوا است و این پایداری در کلانشهرها و مناطق کوهپایه‌ای و در فصل پاییز و زمستان یعنی از در آذر و دی ماه بیشتر ایجاد می‌شود.

مدیر کل سابق محیط زیست تهران تصریح کرد: کشورهای بزرگ دنیا که اکنون هوای مناسبی را دارند این مناطق را شناسایی کرده و در آن بارگذاری نمی‌کنند؛ در آن کشورها صنایع آلاینده را از شهرهای اینچنینی دور می‌کنند و به کنترل آلودگی هوا و بهبود وضعیت می‌پردازند.

صدوق موضوع آلودگی هوا را نوعی از بلایای طبیعی در کلانشهرها عنوان کرد و گفت: انسان می‌تواند این نوع از بلایا را مدیریت کند؛ متاسفانه سازمان حفاظت از محیط زیست قدرت مقابله با آلودگی هوا را ندارد و بهتر است این برنامه به شهرداری و یا سایر دستگاهها سپرده شود و این سازمان نقش نظارت را انجام دهد.

وی اطلاعیه‌های صادر شده درباره کیفیت بنزین را دروغ دانست و افزود: متاسفانه بنزینی که خریداری شده نیز بی‌کیفیت است و مسئولان ذیربط باید در این مورد پاسخ دهند.

مدیر کل سابق محیط زیست استان تهران خواستار تدوین برنامه‌های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت در زمینه مقابله با آلودگی هوا شد و همچنین به مسئولان ذیربط توصیه کرد که از کار سیاسی پرهیز کنند.

صدوق در پایان درباره اتهام‌هایی که نسبت به بنزین پتروشیمی دولت قبل وارد می‌کنند، گفت: علت بنزین‌های پتروشیمی تحریم‌ها بود؛در حال حاضر نیز بنزین‌های خریداری شده کیفیت لازم را ندارند.