فروشندگان آرم‌های روزانه و هفتگی عوامل شهرداری نیستند

مصطفی قنبرنژاد  با بیان اینکه تمدید مهلت ثبت نام آرم‌ طرح ترافیک سال 95 بعید است، اظهار داشت: تاکنون حدود 42 هزار متقاضی برای دریافت آرم طرح ترافیک ثبت نام کرده‌اند.

 وی با بیان اینکه مانند سال گذشته روزهای کاری در سامانه تعریف شده که متقاضیان می‌توانند با روزهایی که در محدوده طرح ترافیک تردد ندارند، مشخص و ترددشان را در محدوده  مدیریت کنند، افزود: اسامی واجدین شرایط دریافت آرم از اواخر بهمن و به صورت الکترونیکی اعلام خواهد شد.

رئیس مرکز صدور آرم‌ طرح ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه سهمیه آرم‌های طرح ترافیک سال 95 مانند گذشته است، تصریح کرد: بخشی از سهمیه آرم‌ها به صورت روزانه و هفتگی ارائه می‌شود که نرخ آرم روزانه در سال جاری 31 هزار و 200 قبل از ساعت 10 صبح، 23 هزار و 400 تومان برای ساعت 10 صبح به بعد و نرخ آرم هفتگی 109 هزار و 200 تومان تعیین شده بود. 

وی گفت: ثبت نام برای دریافت آرم‌های روزانه و هفتگی از طریق مراجعه به سامانه شهرداری تهران به نشانی tehran.ir و شماره‌گیری #137* و #724* از طریق تلفن همراه امکانپذیر است. از ابتدای سال 94 فروش دستی آرم‌های مذکور ممنوع شد و افرادی که درمبادی ورود به محدوده طرح ترافیک اقدام به فروش آرم می‌کنند از عوامل شهرداری تهران نیستند.

قنبرنژاد تصریح کرد: عموماً افرادی که از شیوه‌های خرید آرم بی اطلاع هستند یا رمز دوم حساب بانکی ندارند از این افراد آرم‌‌‌های خود را خریداری می‌کنند و مبلغی برای ارائه این خدمات دریافت می‌‌کنند. این در حالی است که استفاده از خدمات این افراد مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می‌کند به عنوان مثال ممکن است پول واریزی آنها عودت داده شود و در نهایت با ورود فرد به محدوده طرح جریمه اعمال شود یا هزینه پرداختی آنها به حساب دیگری واریز شود بنابراین بهتر است شهروندان از تهیه آرم از این افراد ناشناس خودداری کنند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط ارائه آرم به خبرنگارانی که خودرو به نام آنها نیست، گفت: خبرنگارانی که مالک خودرو نیستند و خودرو به نام همسرشان است می‌توانند نسبت به ثبت نام آرم اقدام کنند.

رئیس مرکز صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: اولویت نخست ما برای ارائه آرم طرح ترافیک افراد ساکن در این محدوه و بعد ساکنین سایر مناطق شهر تهران است بنابراین آرم به افرادی که ساکن تهران نیستند یا پلاک خودروی آنها متعلق به تهران نیست تعلق نمی‌گیرد اما خبرنگارانی که دارای این شرایط هستند تنها با تأیید مجموعه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند امکان دریافت آرم میسر خواهد شد.

وی درباره مشکلات برخی از متقاضیان آرم در خصوص پرداخت عوارض خودرو، گفت: ممکن است وجود اشکال در این بخش به دلیل پرداخت عوارض سال قبل در شهرستان و یا تداخل در تعریف VIN خودرو در سامانه باشد که با یک بار مراجعه حضوری در پلیس 10+ یا دفاتر خدمات الکترونیک این مشکل برطرف خواهد شد.