سیدحسن هاشمی در همایش کشوری آزمایشگاهی برتر با اشاره به اعطای جوایز به آزمایشگاه‌های برتر گفت: امیدوارم قضاوت‌ها منصفانه بود و برترین آزمایشگاه‌ها که حق‌شان است مورد تقدیر قرار گرفته باشند البته همیشه درصدی از خطا را باید بپذیریم.

وی افزود: امیدواریم سال‌های آینده حضور بخش خصوصی در این زمینه پررنگ‌تر شود چرا که بسیاری از امور باید برون‌سپاری شده و ما نهایت تلاش را می‌کنیم تا سرمایه‌گذاری در بخش آزمایشگاه‌ها با حضور بخش خصوصی ارتقا یابد.

هاشمی ادامه داد: طی صحبت‌های با رئیس سازمان غذا و دارو به ایشان پیشنهاد دادم که باید مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مسائلی همچون اندازه‌گیری سموم و تراریخته‌ها افزایش یابد تا شاهد حضور پررنگ بخش خصوصی در این زمینه باشیم.

وزیر بهداشت اظهار داشت: آرزو دارم رسانه‌ها در کنار امر اطلاع‌رسانی مجموعه اقدامات وسیعی که در حوزه سلامت غذا نیز انجام می‌شود را نشان دهند.

وی با اشاره به برخی فضای کشوری را برای موضوعاتی همچون برنج یا غلات سه تا چهار ماه درگیر اضطراب و التهاب می‌کنند، گفت: ای کاش این افراد هدف‌شان صرفاً حقوق شهروندی بود. تسویه حساب سیاسی، شخصی و اقتصادی از جمله اهدافی است که این افراد انجام می‌دهند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه جایی که باید حقوق شهروندی را ببینیم مغفول مانده و کمرنگ است و به بهانه دفاع از مردم تسویه حساب شخصی انجام می‌گیرد.

هاشمی بیان داشت: اینکه مردم احساس کنند برخی توجه به کیفیت غذا و دارو دارند برای جامعه آرام‌بخش است جامعه ما بیش از گذشته نیاز به آرامش دارد و حق مردم نیست که با اعصاب و روان آنها بازی کنیم.

وی افزود: مجموعه اطلاعات ارائه شده به مردم باید امیدبخش باشد نه یأس‌آور و برای کشوری که در تحریم بوده و بنا دارد اقتصادش را از رکود خارج کند این مسائل خوب نیست و امیدوارم کسانی که مختصری گوش‌ شنوا برایشان باقی مانده تا می‌توانند به صورت واقعی نه کاذب به مردم امید ببخشند.

وزیر بهداشت گفت: در دولت‌ها دیده‌ایم که در مواقع مختلف از کاه کوه ساخته می‌شود. بالاخره در روزهای سرنوشت‌ساز کشور قرار داریم و امیدوارم امشب تحریم‌ها برداشته شود و زحمات کسانی که در این زمینه تلاش کرده‌اند به ثمر نشیند.

هاشمی ادامه داد: باید فضایی را برای کشور در سطح منطقه و دنیا ایجاد کرد که فکر کنند فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران فراهم است این مسئله علاوه براینکه سبب ایجاد اشتغال و کمک به امنیت می‌شود برای مردم نیز امیدوارکننده است.

وی گفت: بعد از برداشتن تحریم‌ها امیدواریم بهانه‌ای برای مراقبت از سلامت مردم نماند؛ فاصله زیادی با برخی از کشورهای پیشرفته در این زمینه داریم که حتماً باید از دانش بشری و تجربه‌های بین‌المللی نهایت استفاده را ببریم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سودجویی همیشه وجود دارد و همه قدرت مهار آن را ندارند، گفت: خودنمایی و سودجویی در بخش غذا فوق‌العاده است و امیدواریم در پساتحرم مجهزتر بتوانیم از حقوق مردم دفاع کنیم.

هاشمی در پایان تقلب در حوزه غذا و دارو را یکی از زشت‌ترین کارها برشمرد و گفت: بدترین راهزنی تقلب در غذا و دارو بوده و امیدواریم بتوانیم اقدامات مؤثری در این زمینه انجام دهیم.