از سرگیری اعزام زائران به سوریه
سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به سفر هیئت سوری به کشور، اظهار کرد: روز دوشنبه هیئت سوریه برای امضای پیوست امنیتی تفاهم نامه ای که قبلا در سفر به این کشور به امضا رسیده است، وارد کشور می شوند.
 
وی در ادامه افزود: در صورتی که این پیوست امنیتی به تایید دستگاه نظارتی کشور برسد، مذاکرات برای از سرگیری اعزام ها پیگیری می شود.
 
اوحدی در خصوص از سرگیری اعزام ها به سامرا بیان داشت: با توجه به پیروزی های اخیر ارتش و نیروهای مردمی عراق بر علیه مجموعه تکفیری داعش و دور شدن آنان از جاده های مسیر سامرا و براساس بررسی های میدانی دفتر حج و زیارت و سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق، به این جمع بندی رسیدیم که مسیر سامرا امن است.
 
رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: بر همین اساس، اعزام زائران به سامرا در دور بعدی اعزام ها به عتبات که از 23 بهمن آغاز می شود در برنامه سازمان حج و زیارت قرار گرفته است.
 
اوحدی با اشاره به اینکه با اعزام به سامرا روزهای اقامت نیز افزایش می یابد، یادآور شد: فراخوان ثبت نام این دور از اعزام ها از 20 بهمن شروع می شود و بسته های سفری متنوعی در قالب سفرهای 3 ،4، 5 و 7 روز در اختیار زائران قرار می گیرد.