جزئیات تعیین نرخ آرم طرح ترافیک سال ۹۵

ابوالفضل قناعتی، با اشاره به جزئیات جلسه کمیسیون عمران که به موضوع لایحه نرخ آرم های طرح ترافیک سال ۹۵ اختصاص داشت، گفت: یک فوریت این لایحه و کلیات آن به تصویب رسید زیرا باید این نرخ ها قبل از ۱۵ مهر در صحن شورا مطرح و به تصویب برسند.

وی افزود: جزئیات این لایحه یکشنبه آینده در کمیسیون عمران بررسی و در صورت تصویب در صحن علنی مطرح خواهد شد.

قناعتی با بیان اینکه شکل تعیین نرخ آرم طرح ترافیک در سال ۹۵ تغییرات اساسی با سال گذشته داشته است، اظهار کرد: بر اساس پیشنهاد شهرداری تا ۹۰ روز آرم های طرح ترافیک با عدد پایه روزانه سه هزار و ۹۰۰ تومان محاسبه می شوند که در مجموع ۹۰ روز مبلغی برابر ۳۵۱ هزار تومان می شود و بعد از ۹۰ روز با ضریبی قیمت ها تغییر می کند.

این عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران تاکید کرد: این پیشنهاد هنوز به تصویب شورای شهر نرسیده و در حال بررسی در کمیسیون تخصصی است اما بر اساس بررسی های معاونت حمل و نقل ۸۰ درصد افرادی که آرم طرح ترافیک سالانه دارند، کمتر از ۹۰ روز در این محدوده تردد می کنند و تنها در ایام خاصی به محدوده طرح ترافیک وارد می شوند. مانند پزشکان، خبرنگاران یا اساتید دانشگاه. بنابراین این طرح مشکلی را برای عده زیادی از مشمولین دریافت آرم طرح ترافیک ایجاد نمی کند.

قناعتی با اشاره به بررسی وضعیت آژانس ها که قرار است زیر نظر شهرداری فعالیت کنند، گفت: موضوع دیگری که در کمیسیون عمران بررسی شد، موضوع واگذاری مسئولیت آژانس ها به شهرداری بود که به چه صورت در زیرمجموعه شهرداری قرار بگیرند و نحوه مدیریت آنها به چه شکل باشد آیا به صورت شرکتی با آنها برخورد شود یا به صورت منطقه ای و... مدیریت شوند که این موضوع قرار شد توسط کارشناسان کمیسیون عمران و سازمان تاکسیرانی مورد بررسی قرار گیرد و دوباره در کمیسیون عمران مطرح شود.