درمان در پساتحریم ارزان می‌شود؟

ایرج حریرچی در سومین نشست خبری خود درباره ارزان شدن درمان ایرانیان پس از وضعیت پسا تحریم اظهار داشت: سیاست مهم دولت کاهش پرداختی از جیب مردم در حوزه سلامت است. بنابراین در وضعیت پسا تحریم مسلما شرایط اقتصادی دولت بهتر خواهد شد ولی این به معنای آن نیست که درمان ارزان خواهد شد. ولی سعیمان این است که پرداختی از جیب مردم کاهش یابد.

وی در توضیح اینکه چطور می‌شود درمان ارزان نشود ولی پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت کاهش یابد، گفت: مثلاً در طرح تحول ما برخی تعرفه‌ها را افزایش دادیم ولی با تعیین بسته‌های خدمتی پرداختی از جیب مردم در حوزه سلامت کاهش یافت.

بررسی پیشنهاد تورگردی خبرنگاران در بیمارستان‌ها

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه پاسخ به پرسش خبرنگاران نسبت به ارائه پیشنهادی برای تورگردی خبرنگاران در بیمارستان‌ها و خانه‌های بهداشت برای احصای مشکلات بیماران و همچنین کادر پزشکی با مثبت دانستن این پیشنهاد بیان داشت: ما معتقدیم طرح تحول سلامت توانسته است بسیاری از مشکلات بستری بیماران و همچنین پرداخت از جیب آنان را کاهش دهد و واقعاً شرایط در بیمارستان‌ها در حوزه‌های بستری نیست و بهبود یافته است. بنابراین پیشنهاد تورگردی خبرنگاران برای بازدید از بیمارستان‌ها و خانه‌های بهداشت را بررسی می‌کنیم. البته اگر خبرنگاران پای آمدن دارند می‌توانند به صورت سرزده با بنده همراه وشند و در قالب برنامه‌های 24 ساعته از مراکز درمانی که اکثراً هم خارج تهران هستند بازدید به‌عمل آوریم.

بی‌اطلاعی از بازداشتی‌های تجمع رادیولوژیست‌ها

حریرچی در ادامه پاسخ به خبرنگاران درباره چرایی برخورد شدید و امنیتی با تجمع روز شنبه رادیولوژیست‌ها در مقابل وزارت بهداشت، که بسیار متفاوت نسبت به ده‌ها تجمع دیگر در مقابل بهداشت بود، توضیح داد: متأسفانه از مدت‌ها قبل روشی مرسوم شده بود مبنی براینکه در جلوی وزارت بهداشت تجمعاتی صورت پذیرد زیرا تصور می‌کردند این تجمعات در جلوی وزارت بهداشت بر تصمیم‌گیری‌های وزارتخانه تأثیرگذار است. کما اینکه برخی از این تجمعات نیز حداقل با مجوز یا مذاکره و یا طی نامه‌هایی صورت می‌پذیرفت ولی باید عنوان کنیم که هیچ تجمعی خللی در تصمیم‌گیری‌های وزارت بهداشت نخواهد داشت.

وی  ادامه داد: ولی گوش ما برای شنیدن مباحث کارشناسی باز است کما اینکه وزیر بهداشت نیز در گذشته حتی شخصاً با برخی از این منتقدان جلسات طولانی داشت. بنابراین دستگاه‌های امنیتی نیز در چنین مواقعی تحلیل‌های خود را دارد ولی در مجموع اطلاعی از دستگیر شده‌ها و بازداشتی‌ها مبنی بر اینکه چه تعداد هستند و یا چند بازداشت شدند را ندارم.