هفتم دی ماه زن جوانی با مراجعه به کلانتری ۱۶۳ ولنجک به مأموران اعلام کرد که فردی به نام "امیر . ن" با فریب وی مقادیری طلا و جواهر از او دریافت کرده و متواری شده است.

 پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: چندی پیش با جوانی به نام امیر که خود را جواهرفروش معرفی می کرد آشنا شدم ؛ پس از مدت کوتاهی وی مدعی شد که علاقه شدیدی به من پیدا کرده و به این بهانه از من درخواست ازدواج کرد. به این شیوه اعتماد مرا جلب کرد تا اینکه یک روز در یکی از قرارهای ملاقات، به اصرار مرا به منزلش برد و در آنجا مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. 

شاکی در خصوص نحوه اخاذی از وی و گرفتن طلا و جواهرات توسط "امیر . ن" به کارآگاهان گفت: امیر پس از آن با بیان این ادعا که اقدام به تهیه فیلم از من و با تهدید به انتشار فیلم، مقدار قابل توجهی طلا و جواهرات از من اخاذی کرد. 

شناسایی دومین شاکی

همزمان با آغاز رسیدگی به شکایت اولین شاکی، خانم جوان دیگری با در دست داشتن یک برگ شکایت مبنی بر کلاهبرداری در پایگاه یکم پلیس آگاهی حاضر شد.

وی در اظهاراتش عنوان کرد: فردی به نام "مهدی" ابتدا به عنوان خواستگار اطمینان مرا جلب کرد و در ادامه خودروی مرا حدود یک هفته پیش به بهانه تعمیرات و طلاهایم به ارزش تقریبی ۷۰ میلیون تومان را نیز به بهانه تعویض گرفت و تاکنون آنها را عودت نداده است.

شاکی جدید در خصوص نحوه آشنایی خود با مهدی نیز همانند اولین شاکی پرونده عنوان داشت که مهدی خودش را به عنوان یکی از جواهرفروشان تهران معرفی و با طرح پیشنهاد ازدواج و ادعای علاقه مندی، اطمینان وی را جلب کرده است. 

شناسایی مجرم سابقه دار

با توجه به شیوه و شگرد متهم در فریب دختران و زنان جوان تحت عنوان جوان جواهرفروش، بلافاصله کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی مهدی . ن (متولد ۱۳۶۱) به عنوان مجرم سابقه دار پایگاه یکم کردند. سوابق مهدی . ن حکایت از آن داشت که در سال ۱۳۹۲ ، وی دقیقا به همین شیوه و شگرد (استفاده از عنوان جوان جواهر فروش) اقدام به فریب دختران جوان و... کرده است. 

با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از سوابق متهم، مخفیگاه وی در بلوار ارتش، در تاریخ ۱۲ دی ماه شناسایی و پس از دستگیری به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. در بررسی اسناد و مدارک بدست آمده از متهم مشخص شد که متهم مشخصات قربانیان خود را به همراه مدل خودروهایشان نگهداری و در ادامه از طریق شبکه های مجازی به ویژه تلگرام، به صورت کاملا مشابه به آنها ابراز علاقه شدید کرده و نهایتا با تهدید قربانیان مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی اخاذی می کرد. 

شاکیان مراجعه کنند

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبربه خبرنگار مهر، گفت: با توجه به سوابق گذشته متهم در فریب و اخاذی از دختران و زنان جوان ، شناسایی تعدادی از شکات در پرونده اخیر، بدست آمدن اسناد و مدرک از متهم مبنی بر احتمال فریب تعداد دیگری از زنان و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی و همچنین شکات احتمالی ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه یک تهران صادر شده است. لذا از تمامی شکات که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر (مسیر شرق به غرب) - ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند.