بجای مدارس سازمان محیط زیست باید تعطیل شود/ انتقال دفتر کار ابتکار به مرکز آلودگی

 گروه اجتماعی-نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با افکارخبر با اشاره به آلودگی هوای تهران و تعطیلی مجدد مدارس در دیروز دوشنبه و امروز سه شنبه و تاخیر 2 ساعته در شروع بکار ادارات گفت: در آذر ماه و وایل دی ماه هم چندین رو مدارس و ادارات به خاطر آلودگی هوا تعطیل بود.

پیشنهاد ما این است که بجای برگزاری جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران و تصمیم گیری درباره تعطیلی مدارس، دارات و کارخانجات، باید در خصوص تعطیلی سازمان حفاظت از محیط زیست تصمیم گیری شود.

وی افزود: وقتی خانم ابتکار در سازمان مذکور بدنبال کارهای غیر از وظایف اصلی اش است و بخصوص در ایام انتخابات مجلس دهم، مشغله کاری و وظایف سیاسی اش زیاد شده، آیا بهتر نیست این سازمان تعطیل شود؟

چهره شاخص مجلس با طرح این سوال که خروجی سازمان حفاظت از محیط زیست برای مردم تهران و کلانشهرها چه بوده، تصریح کرد: سوال ما از خانم ابتکار این است که تهران جای خود، برای استانهای جنوبی و بخصوص خوزستان و کرمان که ریزگردها نفس مردم را بریده، چه اقداماتی انجام داده اند؟

قاضی پور با بیان اینکه سوال نمایندگان این است که خانم ابتکار کجایی؟ گفت: وقتی سازمانی برای انجام وظایف خود و رفع معضلات آلودگی، هیچ برنامه ای ندارد و عملکرد ضعیف و سیاسی رئیس آن صدای همه را درآورد، تعطیلی آن چه ضرری و باز بودن آن چه فایده ای دارد؟ این در حالی است که تعطیلی مدارس ضررهای جبران ناپذیری برای دانش آموزان و سیستم آموزشی کشور دارد.

وی گفت: ساختمان اصلی سازمان حفاظت از محیط زیست و محل کار رئیس آن باید در وسط شهر و آلوده ترین نقطه شهر باشد تا آلودگی را درک کند نه در بهترین جای تهران و در کنار پارک بزرگ.

به دلیل آلودگی هوای تهران مدارس ابتدایی و مهدکودک ها دیروز و امروز تعطیل بوده و ادارات نیز امروز با 2 ساعت تاخیر کار خود را آغاز کردند.