سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع هراتی در پاسخ به این سئوال که آیا جلسه محاکمه عبدالحسین هراتی که قرار بود دی ماه جاری در شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی مقیسه تشکیل شود، برگزار شد یا خیر اظهار کرد: آقای هراتی ایران نبود و وقت دادگاه دوباره تجدید شد.

به گفته وی، دادگاه هنوز وقت جدید را تعیین نکرده است.

عبدالحسین هراتی در دوره مدیریت حمید میرزاده در دانشگاه آزاد با حکم طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد به سمت مدیرکل اسناد و مدارک این دانشگاه منصوب شد. پس از افشای مقالات عبدالحسین هراتی با محتوای هتاکی علیه امام(ره) و نظام اسلامی و انتقادات شدید رسانه‌ای و دانشجویی، مسئولان دانشگاه آزاد مجبور به عزل وی از سمتش شدند.

31 خرداد سال 93 بود که عبدالحسین هراتی بازداشت شد و پرونده وی به‌اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقامات در دستور رسیدگی دادسرا قرار گرفت. دادسرا نیز بعد از انجام تحقیقات لازم و جمع‌آوری اسناد و مدارک، پرونده را با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارسال کرد.

هراتی که بعد از دستگیری و بازداشت، به‌دلیل بیماری در بیمارستان بستری شده بود، اوایل مرداد سال 93 با قرار کفالت از بیمارستان آزاد شد.

در نهایت پرونده وی برای رسیدگی در اختیار شعبه 28 دادگاه انقلاب قرار گرفت و دادگاه خرداد ماه امسال را برای برگزاری جلسه محاکمه تعیین کرد اما جلسه دادگاه به دلیل آنچه سفر درمانی هراتی به خارج از کشور عنوان شد، برگزار نشد و به زمان دیگری موکول شد.

پس از آن، برخی سایت‌ها مدعی شدند هراتی در یکی از کشورهای خارجی، اقامت دائم گرفته است که وکیل وی، این مطلب را تکذیب کرد و گفت او برای درمان به خارج از کشور رفته و بازمی‌گردد. علیزاده گفت که همسر و فرزندان آقای هراتی در ایران هستند بنابراین دلیلی ندارد وی مقیم کشور دیگری شود.

بعد از این ماجرا شعبه 28 دادگاه انقلاب دی ماه امسال را برای برگزاری جلسه محاکمه هراتی تعیین کرد اما آنگونه که علیزاده طباطبایی به خبرنگار تسنیم گفته است، وقت دادگاه به دلیل حضور هراتی در خارج از کشور دوباره تجدید شده است.