بی برنامگی سازمان محیط زیست کاملا مشهود است

گروه اجتماعی-موسی غضنفرآبادی نماینده بم، بروات و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به آلودگی شدید هوای تهران و کلانشهرها گفت: اعتراض نمایندگان مجلس به خانم ابتکار درست و بجاست چرا که برنامه جامع و مدونی برای رفع آلودگی و حداقل کاهش آن وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه تنفس هوای سالم و پاک حق مردم است، تصریح کرد: اینکه هوا آلوده است و مردم هوای سالم ندارند، نباید توجیه شود بلکه باید ضمن پذیرش کم کاریها، برای انجام وظایف سازمانی تلاش کرد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه خانم ابتکار باید به مطالبات مردم تهران و کلانشهرها توجه کند، تصریح کرد: ادامه روند آلودگی هوا نگران کننده است و مسئولین نباید دست روی دست بگذارند.

غضنفرآبادی افزود: مسئولین باید خیلی زودتر به فکر کاهش آلودگی می بودند و در حال حاضر هم انداختن تقصیر به گردن دیگران مشکلی را حل نمی کند.

وی با اشاره به تعطیلی چند روزه مدارس و ادارات در آذر و دی ماه خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس، ادارات و کارنجات در زمان آلودگی نشان دهنده این است که مسئولین برنامه جامعی برای رفع و یا کاهش آلودگی ندارند و بالاجبار سراغ داروهای مسکن می روند.

به دلیل آلودگی هوای تهران مدارس ابتدایی و مهدکودک ها روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته تعطیل بوده و ادارات نیز دیروز با 2 ساعت تاخیر کار خود را آغاز کردند.