متن یادداشت محمد امین توکلی زاده با عنوان «سکوت قاضی القضات کی خواهد شکست؟»، به شرح ذیل است:

مدت‌هاست موضوع فساد نفتی کرسنت در افکار عمومی مطرح شده و هر روز بر ابهامات آن افزوده می شود؛ به‌ نظر می رسد جامعه ایران با سؤالی عجیب مواجه است که اگر این فساد واقع شده، چرا تابه‌حال قوه قضاییه در مورد آن سکوت کرده و اگر هم این مطالب کذب است، چرا با مطرح‌کنندگانش برخورد نمی‌شود؟

در هر حال توپ کرسنت به زمین قوه قضاییه افتاده و این دستگاه قضایی است که باید در مورد آن تصمیم نهایی خود را بگیرد؛ چرا که مجلس به‌صورت رسمی با درخواست ٣٢ نماینده از رؤسای دو قوه خواسته در این زمینه وارد عمل شوند.

احتمال اینکه قوه قضاییه واهمه‌ای برای ورود به این پرونده داشته باشد، نیست؛ چرا که آیت‌الله آملی با آغاز برخورد با دانه‌درشت‌ها نشان داد همت و توان این کار را دارد اما تطویل زمان افکار عمومی را دچار تحلیل های دیگری می کند که هر چند نادرست باشد، ولیکن به وجه مثبت به‌دست آمده لطمه خواهد زد.

سخنگوی محترم قوه قضاییه در کنفرانس خبری چندی پیش خود رسیدگی به این موضوع را به رئیس محترم قوه ارجاع دادند و همین امر انتظارات افکار عمومی را برای شکستن سکوت قاضی القضات افزون کرد؛ انشاءلله با بیان صریح و شجاعانه رئیس محترم قوه قضاییه، تمام این ابهامات برطرف خواهد شد.