گلایه وزیر بهداشت از پزشکان

دکتر سید حسن هاشمی صبح چهارشنبه در چهارمین کنگره خودمراقبتی و آموزش به بیمار که در تالار مجتمع بیمارستانی امام خمینی برگزار شد، اظهار داشت: خودمراقبتی رابطه مستقیم با سطح سواد، اقتصاد، جهل و همچنین کسانی که کشور را مدیریت می کنند، دارد.

وی با بیان اینکه در طول دهه های گذشته وضعیت سلامت در کشور به مراتب بهتر شده است، تاکید کرد: اگر از من سوال کنند که مهمترین کار در حوزه سلامت چیست من به همین خودمراقبتی اشاره می کنم.

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که ای کاش در موضوع خودمراقبتی صرفا پرستاران پیش قراول نباشند، تاکید کرد: خودمراقبتی منجر به کاهش هزینه ها و ارتقای سلامت مردم و جامعه می شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: خیلی زشت است که مهمترین عامل مرگ و میر در کشور ما بیماریهای قلب و عروق و سکته های مغزی باشد در حالی که هر دوی این بیماری ها قابل پیشگیری هستند.

هاشمی با بیان اینکه ۵۰ درصد مردم خبر ندارند که دچار پرفشاری خون هستند، تصریح کرد: نزدیک به ۱۸ هزار کشته در جاده های کشور یک مصیبت است که اگر خودمراقبتی را متوجه شده بودیم، این شرایط را نداشتیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت سلامت کودکان و نوجوانان اظهارداشت: قدر جمعیت دانش آموزی را باید دانست در حالی که خیلی کم به سلامت این بچه ها توجه می شود.

وی با بیان اینکه خودمراقبتی را بایستی از خودمان شروع کنیم، اظهارداشت: خیلی بد است پزشکانی که به مردم توصیه می کنند سیگار نکشید ولی خودشان سیگاری هستند.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه نظام سلامت ما در مسیر درستی حرکت می کند، تاکید کرد: متاسفانه در گذشته فرصت هایی را از دست داده ایم که دلیل آن تنها بودن حوزه سلامت است.

وی اظهار امیدواری کرد: برنامه های حوزه سلامت با سرعت بیشتری اجرا شود و نظام سلامت مورد توجه سیاستمداران قرار بگیرد.