عجیب نیست که استعمارگران برای تسلط بر ممالک دیگر از این ابزار شیطانی فراوان استفاده کرده اند، در قرن گذشته وقتی انگلیس درصدد تسلط بر پرجمعیت ترین کشور عالم یعنی چین شد از مواد مخدر بهره جست و ترتیبی اتخاذ کرد تا تریاک مجانی در اختیار مردم قرار گیرد وقتی اکثریت ملت چین را معتاد نمود به راحتی بر این سرزمین وسیع مسلط شد و منشاء تجاوزات و خیانت فراوان شد.

 

 

مواد مخدر در حقیقت بلای خانمان سوزی است که کل جامعه ما را تهدید و تخریب می کند، استعمارگران که از جوانان  ما در دوران هشت سال دفاع مقدس سیلی خورده اند اکنون انتقام خود را در آلوده کردن جوانان به مواد مخدر می گیرند .

 

دلسوزان نظام باید راهکارهای مناسبی برای آگاهی دادن به جوانان و نوجوانان داشته و از همه امکانات فرهنگی ، دینی و رسانه ای برای تاثیرات خانمان برانداز مواد مخدر استفاده و زشتی و خباثت مواد مخدر را بر ملا سازند تا جوانان را از این دام پربلا نجات دهند.

 

 در این زمینه گفتگویی با معاون  فرماندار  بهار  پیرامون اقدامات  انجام  شده  در این شهرستان  انجام شده است که در ادامه می آید.

 

ارزان بودن، مهترین گرایش افراد به اعتیاد صنعتی 

 

معاون فرماندار بهار گفت: در کل کشور 37 درصد معتادین گرایش به مواد صنعتی دارند و از 3500 نفر معتاد شناسایی شده در شهرستان بهار 280 نفر به اعتیاد صنعتی گرایش دارند که علل آن ارزان بودن مواد صنعتی و دسترسی آسان است.

 

علی اکبر  سلطانی راد  اعتیاد را یک بیمارى اجتماعی دانست و افزود: اعتیاد یک بیمارى اجتماعی است که عوارض جسمى و روانى دارد و تا زمانى که بـه علل گرایش بیمار توجه نشود،درمان جسمى و روانى فقط براى مدتى نتیجه‏ بخش خواهد بود و فرد معتاد دوباره گرفتارمواد اعتیاد آور می شود.

 

وی ادامه داد: اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه ‏هاى مختلف مى شود.

 

سلطانی خواستار شناسایی و برخورد قاطع و جدی با توزیع کنندگان موادمخدر شد و افزود:  برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر زمینه کاهش جرم را در جامعه فراهم می کند.

 

بنابراین همه کسانی که به ایران اسلامی عشق می ورزند صرف نظر از دیدگاه های سیاسی باید متوجه باشند که جامعه جوان ما مورد تهاجم گسترده دشمنان نظام مقدس اسلامی است و قربانیان این تهاجم قشر جوان و نوجوان جامعه بوده و اینان فعال ترین قشر جامعه و سرمایه های معنوی آن و گردانندگان فردای جامعه هستند.