در ساعت 20:00 مورخه 1394/10/28 فردی با مراجعه به کلانتری 150 تهرانسر به مامورین اعلام کرد که فرد ناشناسی طی تماس تلفنی مدعی شده که پسرش بنام علی 16 ساله در اختیار آن‌هاست و در ازای آزادی وی مبلغ 5 میلیارد تومان پول درخواست کرده است . 

 

*پرونده در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ  

 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "آدم ربایی" و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

 

*اظهارات شاکی 

 

شاکی پرونده ( پدر علی ) که در زمینه خرید و فروش لوازم آشپزخانه مشغول بکار است ، پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در مورخه 1394/10/28 پسرم منزل را به مقصد مدرسه واقع در میدان آزادی ترک کرد ؛ طبق روال هر روز وی در ساعت 15 به منزل مراجعت می کرد اما در مورخه 1394/10/28 به منزل نیامد ! تا اینکه در ساعت 16:30 فرد ناشناسی با بنده تماس گرفت و بیان داشت که مبلغ 5 میلیارد تومان باید به او پرداخت کنیم و در صورت عدم پرداخت پول ، آن‌ها پسرم را خواهند کشت و یا دست راست او را قطع می کنند ؛ آن‌ها دو روز به من مهلت دادند تا پول درخواستی را تهیه و به آن‌ها تحویل دهم " . 

 

*رهایی گروگان در کمتر از 72 ساعت 

 

با توجه به حساسیت موضوع ، بلافاصله تحقیقات و اقدامات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری ربایندگان و نهایتا رهایی "علی . م" ( 16 ساله ) در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان در کمترین زمان ممکن ، در تحقیقات از بستگان و اطرافیان شاکی موفق به شناسایی یکی از بستگان وی بنام "ابراهیم . س" ( 34 ساله ) شدند که به تازگی از زندان آزاد شده بود ؛ بررسی سوابق ابراهیم نشان داد که او بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف ضرب و جرح عمدی ، کلاهبرداری ، ایراد صدمه عمد بدنی ، صدور چک بلامحل و ... دستگیر و روانه زندان شده است . 

 

با توجه به تحقیقات بعمل آمده از هم کلاسی های "علی . م" که او را در روز ربایش در حال سوار شدن به یک دستگاه خودرو سمند سفید رنگ مشاهده کرده و مطابقت مشخصات ظاهری این خودرو با خودرو سواری ابراهیم ، بررسی فرضیه "نقش و مشارکت ابراهیم در آدم ربایی" در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت . 

 

در ساعت 13:30 مورخه 1394/11/01 ، "ابراهیم . س" در شهرک ولیعصر ، سوار بر یک دستگاه خودرو سواری سمند سفید رنگ دستگیر و در بازرسی از خودرو نیز یک قبضه سلاح کمری بهمراه گلوله های جنگی کشف شد . 

 

ابراهیم در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع از موضوع آدم ربایی شده اما در ادامه ی تحقیقات به ناچار لب به اعتراف گشود و عنوان کرد که از چند ماه پیش ویلایی را در شهرستان اسلامشهر – منطقه فردوس اجاره کرده و در حال حاضر علی . م ( نوجوان ربوده شده ) بهمراه دو نگهبان ( همدستان ابراهیم ) در آنجا نگهداری می شود . 

 

با شناسایی مخفیگاه ربایندگان ، بلافاصله چندین تیم عملیاتی از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ به شهرستان اسلامشهر و نهایتا در ساعت 17:00 مورخه 1394/11/01 ، نوجوان ربوده شده آزاد و دو متهم دیگر پرونده بنام های مهدی ( 29 ساله ) و امیر ( 35 ساله ) نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها بیش از 200 عدد فشنگ جنگی متعلق به سلاح کشف شده از متهم اصلی پرونده کشف شد . 

 

*اظهارات مهدی و امیر 

 

مهدی و امیر پس از دستگیری ، در اعترافات خود عنوان کردند : "ما بهمراه ابراهیم در داخل زندان هم خرج بودیم تا اینکه یک روز ابراهیم عنوان کرد که یکی از بستگانش را می شناسد که اگر اقدام به دزدیدن پسرش کرده و تنها او را دو ساعت نزد خودمان نگه داریم ، او حاضر است که چند میلیارد تومان پرداخت کند " . 

 

این دو متهم در ادامه اعترافات خود ، درباره روز آدم ربایی عنوان کردند : " [ در مورخه 1394/10/28 ] رفتیم جلوم جلوی مدرسه [ علی . م ] ؛ منتظر شدیم تا علی از مدرسه خارج شود . ابراهیم راننده بود و صورتش را پوشانده بود تا شناسایی نشود ؛ [ امیر در صندلی جلو و مهدی هم در صندلی عقب نشسته بودند ] ؛ پس از آنکه علی به عنوان مسافر سوار ماشین شد ، دست و پا و چشمانش را بستیم و به طرف ویلای ابراهیم راه افتادیم ؛ طی این مدت نیز تماس ها توسط ما دو نفر انجام می شد " .

 

*ابراهیم : اولش همه چیز شوخی بود 

 

ابراهیم ( متهم اصلی پرونده ) با تایید اظهارات دو متهم دیگر پرونده ، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : " این ماجرا اولش شوخی شوخی ، حرفش در زندان زده شد اما بعد از آزادی ، زمانی‌که یکدیگر را ملاقات کردیم ، مجددا صحبت بر سر انجام این کار مطرح شد اما این‌بار صحبت ها کاملا جدی بود ؛ پیشنهاد آدم ربایی توسط مهدی و امیر مطرح شد اما علی . م و خانواده اش را من معرفی کردم " . 

 

سردار عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام خبر کشف 100 در صدی پرونده های آدم ربایی در پلیس آگاهی تهران بزرگ ، عنوان کرد :" در طی چند سال گذشته در هیچکدام از پرونده های آدم ربایی رسیدگی شده در پلیس آگاهی تهران بزرگ ، حتی ریالی به ربایندگان پرداخت نشده و در تمامی پرونده های آدم ربایی افراد ربوده شده آزاد و متهمین آن‌ها دستگیر و روانه زندان شدند ." 

 

وی گفت : " هر سه متهم پرونده با صدور قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند. "