جزئیات ثبت نام نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر تهران

میثم مظفر، درباره ارائه تسهیلات برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، اظهار داشت: امروز توافق خوبی بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزارت کشور، ایران خودرو و ستاد حمل و نقل و سوخت صورت گرفت و مقرر شد 90 هزار فقره وام و تسهیلات برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی تهران و سایر شهرها اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: سه بانک ملت، تجارت و پارسیان عهده‌دار تأمین این وام و پرداخت این وام برای نوسازی ناوگان شدند. مبلغ وام 20 میلیون تومان با بهره‌ 16 درصد و بازپرداخت 48 ماهه در نظر گرفته شده است. همچنین قرار شد از طریق ستاد حمل و نقل سوخت 5 میلیون تومان به عنوان ارزش گواهی اسقاط خودروی تاکسی لحاظ شود و به عنوان آورده اولیه بابت اسقاط خودرو از فاکتور فروش خودروساز کسر شود

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: آغاز ثبت نام همزمان با شروع دهه فجر از 12 بهمن خواهد بود همه دارندگان تاکسی‌های فرسوده به ویژه تاکسی‌ پیکان در شهر تهران موظف هستند از تاریخ اعلام شده به شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی مراجعه و ثبت نام کنند. امیدواریم با تشکیل پرونده‌ای که در بانک‌های عامل انجام می‌شود بعد از ثبت نام اولیه از ابتدای اسفند شاهد تحویل خودروها باشیم.

به گفته مظفر، خودروهای در نظر گرفته شده سمند ef7 و پژو 405 است که از مجموعه ایران خودرو تأمین می‌شود.