به گزارش فارس، محمد صمیمی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متکدیان و اتباع بیگانه با ورود غیرقانونی به خاک ایران عامل بسیاری از بیماریهای خطرناک در منطقه هستند.
وی افزود: در هفته دولت بهره‌برداری از ساختمان‌های جدید و تکمیل تجهیزات پزشکی و مراکز بهداشتی درمانی سرخ‌قلعه و سرتک‌زر به هزینه ۳۲۰ میلیون ریال آغاز شده است.
صمیمی تصریح کرد: راه‌اندازی و تجهیزات سه خانه بهداشت، خرید تجهیزات مرکز بهداشتی و درمانی رمشک چاه دادخداد، خرید آمبولانس با هزینه اعتباری ۱۴۰ میلیون ریال، خرید تجهیزات پزشکی مرکز بهداشت درمانی و خانه‌های بهداشت و راه‌اندازی مرکز اورژانس ۱۱۵ سرخ قلعه، تعمیرات اساسی مراکز بهداشت درمانی رمشک، سرخ قلعه، و خانه‌های بهداشت دولاب، گلو را از عمده اقدامات سال ۸۹ هستند.
وی با بیان عملکرد این مدیریت ادامه داد: پیشرفت کاری ساخت ستاد شبکه بهداشت و درمان با ۷۵ درصد، کلنگ‌زنی و آغاز ساخت خانه پزشک و مراکز بهداشتی درمانی سرخ قلعه و محمدآباد، مرکز بهداشتی درمانی رمشک، خانه‌های بهداشت ده بالا، چاه‌المدین و پایگاه بهداشتی زر نیز به در دستور کار است.
صمیمی با اشاره به طرح‌های مصوب دولت در شهرستان قلعه‌گنج برای سال جاری بیان داشت: آزمایشگاه طبی مرکز بهداشت درمانی چاه دادخداد نیز راه‌اندازی شده است.
وی گفت: مرکز شبانه‌روزی سرخ‌قلعه «اورژانس»، دو مرکز بهداشتی درمانی جدید برای کنگرو و اردوگاه، ۱۴ خانه بهداشت جدید در سطح شهرستان، سه پایگاه بهداشتی شهری و پست‌های سازمانی مورد نیاز مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت از جمله این مصوبات هستند.
صمیمی خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان قلعه‌گنج نگران حضور اتباع بیگانه به ویژه متکدیان پاکستانی است که به دلیل فقر از کشور خود به این شهرستان نقل مکان کرده‌اند و می‌توانند مشکلات بهداشتی و بیماری‌هایی از جمله مالاریا، وبا و بیماری‌های روده‌ای را در شهرستان گسترش دهند.
وی اذعان داشت: ۴ هزار خانوار از ساکنان شهرستان قلعه‌گنج از سرویس بهداشتی «توالت و حمام» بهره‌مند نیستند و ۶۰ درصد مردم روستا آب آشامیدنی ندارند و از آب چاه و یا رودخانه استفاده کرده که این خود موجب انتقال بیماری وبا می‌شود.
صمیمی عنوان کرد: انتظارات شبکه بهداشت از مردم شهرستان، همکاری با همکاران بهداشتی و درمانی است و همچنین توجه به تذکرات و مشاورههای بهداشتی و درمانی که توسط پزشکان و کارکنان این مرکز ارائه میشود.