محمدجواد یزدانی صبح امروز در کمیته علت مرگ و میر کودکان یک ماهه تا 59 ماهه در سالن جلسات مرکز بهداشت کاشمر اظهار داشت: در 9 ماهه امسال 14 کودک زیر پنج سال در شهرستان فوت کردند که متأسفانه مرگ نیمی از آنها بر اثر حادثه بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با بیان اینکه دو مورد از این مرگ‌ها در بخش کوهسرخ، 2 مورد در جاده کاشمر به شادمهر، 2 مورد در داخل شهر و یک مورد در جاده‌های روستایی این شهرستان اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 14 کودک زیر پنج سال در این شهرستان فوت شدند که مرگ هفت کودک بر اثر حادثه بوده است.

یزدانی با تأکید بر اینکه شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز در سطح شهرستان نیازمند عزم جدی دستگاه‌های متولی در این زمینه است، یادآور شد: به منظور اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی باید پلیس نسبت به وسایط نقلیه متخلفی که کودک همراه دارند برخورد جدی و بازدارنده داشته باشد، چراکه با مرگ یک کودک در واقع یک خانواده دچار مشکلات مختلف می‌شود.

وی با ابراز تأسف از افزایش  آمار مرگ کودکان زیر پنج سال بر اثر حوادث در این شهرستان گفت: اگر مرگ کودک بر اثر حادثه به همین منوال افزایش یابد، قطعاً مجموعه ترافیکی شهرستان زیر سئوال می‌رود، لذا به خاطر جلوگیری از افزایش آمار مرگ کودکان در حوادث باید اقدامات جدی انجام شود.

یزدانی با بیان اینکه جاده کاشمر به شادمهر که به گذرگاه خونین شهرت یافته، مهم‌ترین و پرحادثه‌ترین جاده در این شهرستان است، تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه به اهمیت موضوع و جلوگیری از جان باختن هموطنان در این جاده نسبت به تسریع در روند اجرای عملیات باند دوم آن اقدام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با تأکید بر فرهنگ‌سازی، اطلاع رسانی و آموزش در بحث مراقبت از کودکان افزود: با توجه به اینکه در عمده حوادثی که منجر به مرگ کودک شده، مهم‌ترین عامل آن غفلت والدین گزارش شده، شایسته است همان طور که در خصوص افزایش جمعیت اطلاع‌رسانی می‌شود نسبت به عواملی که سلامت مردم را تهدید می‌کند نیز اطلاع‌رسانی انجام شود.