تجمع اعتراض‌آمیز تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های تربیت دبیر

تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های تربیت دبیر که (در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1388 پذیرفته شده و از دانشگاه‌های تربیت دبیر فارغ‌التحصیل شدند) مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

درخواست استخدام این افراد بر اساس مصوبه مجلس که به استناد تفسیر قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، مصوب دوم اردیبهشت 94 مجلس شورای اسلامی و مجوز شماره 148274 به تاریخ ششم مهر ماه 94 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، است.

مشمولان قانون مزبور در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1388 پذیرفته شده و در ردیف فارغ‌التحصیلان رشته‌های تحصیلی «دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران» ، «دانشکده فنی وحرفه ای پسران صومعه سرا»، «دانشکده تربیت دبیر فنی وحرفه‌ای پسران کردکوی امام علی (ع)» و «دانشکده تربیت دبیر فنی وحرفه ای دختران تهران (دکتر شریعتی)» هستند.

یکی از این فارغ‌التحصیلان به خبرنگار فارس گفت: ما قرار بود به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآییم اما این اتفاق نیفتاده است و الان 6 سال است که بلاتکلیف هستیم.

وی ادامه داد: ما به نمایندگی از تمام فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های تربیت دبیر که در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۸۸ پذیرفته شده و فارغ‌التحصیل شدند، به اینجا آمدیم تا از وزیر آموزش و پرورش بخواهیم،بر اساس مصوبه مجلس، ما را به استخدام به این وزارتخانه در آورد.

این تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با عناوین «۶ سال انتظار کافیست، حکم تربیت دبیر صادر شود»، «قانون، بودجه، فراهم؛ مشکل کجاست وزارت؟» و «هر کس در ادای حق صاحب حق تعلل کند، در حالی که توان ادای آن را داشته باشد، هر روز که می‌گذرد، گناه باجگیری برایش نوشته می‌شود»، خواستار مصوبه مجلس در خصوص استخدام‌شان در این وزارتخانه هستند.