تهران امروز: يك آمريكايي كه در ايلينويز زندگي ميكند، در باغچهاش كيفهايي يافته است كه در مجموع شامل ۱۵۰ هزار دلار پول نقد بوده است.

در داستان‌های قدیمی همیشه از باغ‌ها و باغچه‌ها به عنوان مکان‌هایی برای یافتن و مخفی کردن گنج نام برده می‌شده است. حالا یک آمریکایی تجربه یافتن گنج در یکی از این باغچه‌ها را داشته است. او از باغچه منزل شخصی خود چندین کیف پیدا کرده است که در مجموع مبلغ ۱۵۰ هزار دلار نقد در این کیسه‌ها بوده است.

«واین سابای» در حال هرس باغچه خود بود که به صورت کاملا اتفاقی دستش به ساک قهوه‌ای رنگی می‌خورد که شبیه کیسه‌های مخصوص زباله بوده است. وقتی این مرد آمریکایی این ساک را باز می‌کند درون آن اسکناس‌های ۲۰ دلاری پیدا می‌کند که مجموع آنها به ۱۵۰ هزار دلار می‌رسیده است.

با این حال این مرد ۴۹ ساله که مدتی است شغل خود را از دست داده و با پدرش زندگی می‌کند گویا چندان از این اتفاق ناراضی نیست: «حقیقت این است که واقعا به چنین پولی نیاز داشتم.» البته او با بدبینی به این اتفاق نگاه می‌کند: «با شانسی که من دارم این پول احتمالا از یک بانک دزدیده شده است و اگر من این پول‌ها را خرج کنم می‌گویند خود من یک بانک را زده ام!»

به همین خاطر آقای سابای تصمیم گرفته است پلیس را خبر کند تا چاره‌ای برای این مشکل بیندیشد تا الان تحقیق‌ها به سرانجامی نرسیده است و کوچک‌ترین نشانه‌ای از منبع این پول‌ها به دست نیامده است چرا که هیچ دستبردی در حوالی محل سکونت این مرد گزارش نشده است.

خانواده ساباي بعد از تحقيقهاي پليس به اين نتيجه رسيدهاند كه احتمالا مالك اين گنجينه به زودي براي جستوجوي اموال خود به آنجا خواهد آمد اما اين احتمالي است كه پليس آن را بررسي خواهد كرد. اگر شخصي پيدا شود كه ادعاي مالكيت اين ميزان پول را داشته باشد، اين مسئله ديگري است كه ميتواند داستان پسر و پدر را خاتمه بدهد، چرا كه در آن صورت پليس بايد به خانواده ساباي كمك كند تا آنها بتوانند حقوق خود را درمورد اين پول بشناسند. با اين حال، واين در اين مورد با يك وكيل مكاتبه كرده است.