مرگ خاموش مردم شهر با هوای آلوده

غلامرضا فرج‌نیا اظهار داشت: استنشاق هوای آلوده موجب مرگ خاموش شهروندان می‌شود؛ مسئولان نباید اجازه دهند آلودگی هوای تهران از مرز هشدار عبور کند و بعد به فکر چاره‌اندیشی بیفتند.

وی تاکید کرد: دولت اگر واقعا تصمیم به حل مشکل آلودگی هوای تهران و ترافیک دارد باید به فکر گسترش حمل و نقل عمومی باشد چرا که یکی از مهمترین و کارآمدترین راهها برای بهبود بحران آلودگی هوا گسترش حمل و نقل ریلی و ناوگان اتوبوسرانی است.

این کارشناس مسائل شهری خاطرنشان کرد: توسعه حمل و نقل شهری نیازمند اهتمام دولت به شهرداری است و مسئولان ذی‌ربط باید بدهی خود به شهرداری تهران را در جهت گسترش حمل‌ونقل عمومی به خصوص حمل‌ونقل ریلی و مترو مورد توجه قرار دهند که تمام این فعالیت‌ها منتج به کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

فرج‌نیا خاطرنشان کرد: آلودگی هوای تهران صدمات جبران‌ناپذیری به سلامت شهروندان و در نتیجه به کل کشور وارد می‌کند؛ حل این معضل نیازمند همکاری دولت و شهرداری است.

وی ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوسرانی می‌تواند بخشی از منشأ آلودگی هوای تهران را از بین برد که البته این امر نیز نیاز به همکاری قوه مجریه است و این مهم باید یکی از راهکارهای محیط زیست باشد.

آلودگی هوای پایتخت و کلانشهرها در پاییز و زمستان امسال بسیاری از ساکنان کلانشهرها را آزار داد و از ابتدای امسال تاکنون هوای استان تهران 96 روز ناسالم بوده است؛ تاکنون تمهیدات مسئولان ذی‌ربط برای  این منظور اثربخشی آنچنانی را در پی نداشته است.