بانک‌مرکزی هیچ اقدامی برای اعلام شماره حساب نکرده است

رسول کوهپایه‌زاده اظهار داشت: جلسه‌ای که 26 دی‌ماه امسال برگزار شد یک جلسه محرمانه بود اما متأسفانه یکی از وکلای شرکت HK جزئیات این جلسه را رسانه‌ای و حتی نام بانک خارجی را هم اعلام کرد.

وی با بیان اینکه این اقدام خلاف اخلاق حرفه‌است، گفت: این حرکت در روند بازپرداخت‌ بدهی‌ها مشکل ایجاد می‌کند و من در تعجبم علی‌رغم اینکه دادگاه بر محرمانه بودن جلسه تأکید می‌کند چرا این مسائل رسانه‌ای می‌شود.

کوهپایه‌زاده در خصوص اظهارات سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر اینکه شماره حسابی به بابک زنجانی اعلام شده است، گفت: من امروز مجدد پیگیری کردم و باید بگویم شماره حسابی که معاون اول قوه قضائیه به آن اشاره کرده‌اند همان شماره حساب اعلامی از سوی شرکت نفت است که در جلسات ابتدایی دادگاه موکل من گفته بود این شماره حساب قابلیت واریز وجه ندارد و کماکان این مشکل به قوت خود باقی است.

برای اینکه هیچ کدام از طرفین بهانه‌ای نداشته باشند مقرر شد و به امضا دو طرف رسید که اولاً بانک مرکزی و شرکت نفت مکلف شدند شماره حسابی را در یک بانکی اعلام کنند، ثانیاً بانک مرکزی و شرکت نفت باید نامه اعلام آمادگی بانک مقصد مبنی بر آمادگی و پذیرش آن بانک برای دریافت 2 میلیارد یورو را نیز ضمیمه کنند.

متأسفانه تا این لحظه و پس از گذشت 9 روز از جلسه 26 دی ماه بانک مرکزی و شرکت نفت نه تنها هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده‌اند بلکه ادعاهای واهی و اعلام نظرهای عجیبی را در رسانه‌ها داشته‌اند.

یا این اعلام نظرها از روی بی اطلاعی است که بعید به نظر می‌رسد و یا اینکه واقعاً انگیزه‌ای پشت این صحبت‌ها است که بابک زنجانی هیچ اقدامی نکرده، بابک زنجانی همه را سر کار گذاشته، بابک زنجانی قصد بازگرداندن پول‌ها را ندارد، اگر احساس کنیم این روند ادامه دارد ناچاریم برخی حقایق را برای روشن شدن افکار عمومی فاش کنیم.