تهران نیاز به ۵۴۰ کیلومتر مترو دارد

محسن سرخو در دویست و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره دریافت مطالبات مدیریت شهری از دولت اظهارداشت: تاکنون مکاتبات متعددی برای وصول مطالبات شهرداری از دولت صورت گرفته است ولی همانطور که می‌دانید تاکنون رکود در کشور بوده و این رکود گریبان شهرداری و سایر بخش‌ها را نیز گرفته است.

وی افزود: شهر تهران به 540 کیلومتر مترو نیاز دارد که تاکنون 150 کیلومتر مترو احداث و مقرر شده بود سالی 30 کیلومتر مترو نیز ساخته شود که با توجه به اینکه کمک‌های دولت در این بخش تزریق نشد از برنامه توسعه مترو عقب ماندیم.

سرخو افزود: در توسعه مترو بنده پیشنهاد می‌کنم حتماً از سرمایه‌گذاری‌های خارجی استفاده کنیم. در زمانی که تحریم بودیم دو شرکت از ژاپن و فرانسه برای توسعه مترو در تهران ابراز همکاری کردند و بهتر است از این سرمایه‌گذاران با توجه به وضعیت فعلی بیشتر استفاده شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از دولت تقاضا داریم بخشی از درآمدهای فروش نفت را به شهرداری پرداخت کند تا نسبت به توسعه مترو در شهر تهران هرچه سریعتر اقدام شود.

وی افزود: با توجه به عقب‌ماندگی در بخش توسعه مترو در سال آینده نیاز به 6 هزار و 600 میلیارد تومان است تا به وضعیت مطلوب برسیم.