محمد رستگاری عدد شاخص کیفیت هوا در تهران را 38 دانست و گفت: با توجه به اندازه‌گیری کیفیت شاخص‌ها هوای تهران در حال حاضر پاک است؛البته کیفیت شاخص‌های هوای شهرری عدد 70 است که حکایت از سالم بودن هوا در آن منطقه دارد.

وی ادامه داد:ناپایداری جوی،عوامل اقلیمی،کاهش فشار آلاینده‌ها و عوامل محیطی دلایل کاهش غلظت آلاینده‌ها است و این علل باعث بهبود کیفیت هوا خواهد شد.

هوای استان تهران به لطف الهی و وزش باد و بارندگی در سومین روز مستمر پاک و سالم شده است و شهروندان این کلانشهر توانسته‌اند بعد از روزهای بسیار سخت از آلودکی هوا تنفس کنند.

مردم استان تهران و کلانشهرها امسال پاییز و زمستان سختی را به لحاظ وجود آلودگی هوا تجربه کرده‌اند و حتی در روزهای انتهایی دی ماه و ابتدای بهمن آلودگی دوازده روزه را تجربه کرده‌اند و به غیر از آن در آذر ماه و دی ماه نیز آلودگی مستمر بیست روزه را در استان تهران و کلانشهار دیده اند.

تمهیدات هفته گذشته مسئولان مبنی بر  تعطیلی دوروزه دبستان‌ها،تاخیر در ساعات کاری ادارات، تعطیلی معادن شن و ماسه و طرح زوج و فرد از درب منزل اثری در بهبود وضعیت نداشت و تنها باد و باران موجب رفع موقتی بحران آلودگی هوا شده است.

باد،باران و ورود موج ناپایداری به کشور تنها راه چاره مسئولان ذیربط برای رفع بحران آلودگی هوا است و در یک ماه گذشته و آلودگی مستمر بیست روزه نیز این راه موجب کاهش غلظت آلاینده‌ها شد.