آخرین تحولات حج تمتع

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری ضمن اعلام این مطلب از دست اندرکاران عملیات حج خواست که کارها و برنامه‌ها را طبق روال پیگیری و اطلاع‌رسانی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از تشکیل دو کارگروه برای سیاست‌گذاری و بررسی ابعاد مختلف حج تمتع سال 95 خبرداد و افزود: کلیه امور اجرایی و فرهنگی طبق برنامه زمان‌بندی شده لازم است عملیاتی و در مذاکره با طرف سعودی راهکارهای لازم پیش‌بینی شود.

قاضی‌عسکر همچنین در این نشست سفر هفته گذشته خود و هیئت همراه به عتبات عالیات و بازدیدها و مذاکرات صورت گرفته در عراق را خوب و مفید ارزیابی کرد  گفت: تغییرات جدی در خدمات‌رسانی به زائران عتبات، اصلاح ساختار نیروی انسانی و اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده نوید بخش شرایط بهتری برای آینده خواهد بود.

وی با توجه به فراهم شدن شرایط برای اعزام زائران به سامرا در این سفر اظهار داشت: کمیته‌ای تشکیل شد تا مجموعه مسائل امنیتی، رفاهی و اجرایی مربوط به سامرا را پیگیری کند تا انشاءالله قبل از نوروز اعزام زائر به سامرا از سرگرفته شود؛ البته با نهایی و اجرایی شدن طرح جامع عتبات، فعالیت ها در این حوزه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین تاکید کرد: در مجموع شرایط خدمات‌رسانی به زائران در عراق نسبت به گذشته بهتر شده است و مسئولان ذیربط باید برای دستیابی به شرایط فراتر از وضعیت موجود تلاش کنند و با حضور در صحنه مشکلات را برطرف کنند.

در این نشست رییس سازمان حج و زیارت، معاونین و مسئولان بعثه وسازمان حج درخصوص راهکارهای جذب بیشتر زائر برای اعزام به عتبات و جلوگیری از سفرهای خارج از چارچوب سازمان حج، طرح های نوین درحوزه عتبات، راهکارهای افزایش سطح خدمات هیئت پزشکی و مشارکت هرچه بیشتر شرکت های کارگزاری درفرایند اعزام زائر دیدگاه خود را بیان کردند و نماینده ولی فقیه نیز نظرات خود را در این خصوص ارائه کرد.