اساسنامه ابلاغی سازمان های شهرداری قابل تامل است

در جریان بررسی این دستور علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران دلایل اعتراض فرمانداری به این مصوبه را بیان کرد و گفت: اولین اعتراض فرمانداری در واقع سئوالی درباره محل واریز شدن درآمد حاصل از فروش بلیت ها بود که در پاسخ درج شد این درآمد به حساب خزانه واریز می شود.  

وی تاکید کرد: در مورد دوم فرمانداری سئوالاتی را درباره قرارداد این پروژه پرسیده بود و درخواست ارسال قرارداد به فرمانداری را داشت. در پاسخ آورده ایم که این پارک را بهره بردار احداث کرده و به مدت ۵ سال بهره برداری از این پارک و درآمد حاصل از فروش بلیط متعلق به این شرکت است. البته بهره بردار باید با تعرفه مصوب شورا اقدام به فروش بلیط نموده و موظف است درآمد حاصله را به خزانه واریز کرده و به تعهدات خود عمل کند.

در جریان بررسی این دستور به پیشنهاد مهدی چمران رئیس شورا، قرارداد همراه پاسخ به فرمانداری ارسال می شود ولی شورا تاکید می کند ارسال قرارداد برای فرمانداری وظیفه قانونی شورا نیست.  

در ادامه این جلسه همچنین اعتراض فرمانداری به مصوبه اصلاحیه مصوبات مجوز تقویت و عملیاتی نمودن سیستم مدیریت بحران شهر تهران و اساسنامه سازمان مدیریت بحران بررسی شد.  

دبیر با اشاره به ضرورت ایجاد تغییرات در اساسنامه سازمان بحران اظهار داشت: کمیسیون برنامه و بودجه توضیحات کامل درباره روند ابلاغ اساسنامه ها و اختلاف نظری که با شهرداری تهران در این باره وجود دارد تهیه کرده و در صورت صلاحدید هیات رییسه در صحن علنی شورا ارائه می کنم.

وی موضوع اساسنامه های سازمان های وابسته به شهرداری تهران را اساسی و قابل تامل دانست و اضافه کرد: در گزارش تهیه شده درباره تفاوت اساسنامه های ابلاغ شده توسط شهردار تهران و اساسنامه های مصوب شورا توضیحات کاملی ارائه شده است. بر اساس این گزارش کارشناسی در اساسنامه های ابلاغی توسط شهردار تاکید شده که آیین نامه مالی و معاملاتی سازمان ها کافی است به تایید شورای سازمان ها برسد اما در اساسنامه مصوب شورا ضروری است این آیین نامه در صحن شورا تصویب شود.