اقبال شاکری ،‌درباره تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین اظهار داشت: پس از آنکه حکم ماده 100 مبنی بر تخریب طبقه هفتم این پاساژ توسط دیوان عدالت اداری قطعی شد مالک مجددا اعتراض داشت که این اعتراض نیز رد شد.

وی ادامه داد: شهرداری پس از دریافت حکم قطعی دیوان دستور قضایی می‌گیرد و بخشی از دیواره‌های طبقه هفتم این پاساژ را تخریب و مقرر می‌شود مالک نسبت به تخریب مابقی این طبقه اقدام کند.

شاکری گفت: تخریب بخشی از ساختمان  کار فنی و حرفه‌ای است که در این راستا شهرداری منطقه 11 مشاور و پیمانکاری را برای تخریب در نظر می‌گیرد و مشغول تجهیز کارگاه می‌شود تا نسبت به تخریب طبقه هفتم اقدام شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در حین انجام کار مالک پاساژ علاءالدین در روند تحقیق کارشنکی می‌کند و در ورودی به طبقه هفتم را می‌بندد. شهرداری نیز به عنوان مجری کار با دادستانی مشورت و دادستانی نیز حکم استقرار پیمانکار را در طبقه هفتم صادر و با حکم جدید شهردار منطقه 11 شروع به تخریب و فنی مهندسی این سازه می‌کند.

شاکری گفت: در حین انجام عملیات مالک ساختمان تعهد کتبی می‌دهد که نسبت به تخریب طبقه هفتم پاساژ اقدام کند و برای اطمینان از انجام این کار دادستانی به کلانتری دستور می‌دهد تا روند تخریب را نظارت و اعلام کند.

وی یادآور شد: در همین راستا هیأت سه نفره‌ای با حضور نماینده شهرداری تشکیل و وضعیت تخریب را نظارت می‌کنند.

شاکری یادآور شد: 18 روز از اقدام نهایی در این رابطه می‌گذرد و اگر تخریب سازه متوقف شود شهرداری در این زمینه ورود پیدا خواهد کرد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: البته ساختمان پاساژ علاءالدین از نظر استحکام، ایمنی و آتش‌نشانی مشکلاتی را دارد.