در ادامه رسیدگی به چهاردهمین جلسه دادگاه فساد نفتی قاضی صلواتی در خصوص جزئیات دریافت منابع شرکت نیکو و واریز یک میلیارد و 427 میلیون یورو از منابع این شرکت به حساب بانک مالزی از بابک زنجانی سؤال کرد که زنجانی در پاسخ گفت: شرکت HK پس از اینکه حسابی را در بانک FIIB باز کرد، دستور پرداختی را به بانک مرکزی داد مبنی بر اینکه مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون یورو به حسابش در بانک مالزی واریز شود.

وی افزود: بانک مرکزی این مبلغ را از طریق بانک‌های مختلف همچون بانک کنلون چین و سایر بانک‌ها به حساب شرکت HK نزد بانک مالزی واریز کرد.

در این لحظه قاضی صلواتی خطاب به زنجانی گفت ارقام واریز را با جزئیات بیان کن که متهم در پاسخ گفت در حال حاضر رقم دقیق مبالغ را به یاد ندارم.

قاضی صلواتی هم مبالغ واریزی را شامل هفتاد و هفتمین میلیون یورو از بانک کنلون چین، حدود 500 میلیون یورو از هالک بانک ترکیه و مابقی را نیز به صورت بن کره اعلام کرد.

زنجانی پس از اظهارات قاضی صلواتی گفت: پول‌ها در حساب بانک‌های پارسیان، مسکن و سرمایه بوده و این پول از تیر ماه سال 91 تا آذر ماه همان سال یعنی در عرض 5 ماه پرداخت شده و از محل آن نیز دستور پرداخت‌های شرکت نفت انجام شده است.

صلواتی خطاب به زنجانی گفت: قرار شما با آنها چگونه بود که زنجانی در پاسخ گفت من هیچ حساب و کتابی با آنها نداشتم.

وی افزود: آنها از بانک مالزی خواسته بودند برای واریز وجه کارگزار خود را معرفی کند و بانک مالزی هم SCT را به عنوان کارگزار معرفی کرد و پول‌ها به SCT واریز شد.

زنجانی تصریح کرد: در مجموع 70 میلیون یورو از محل منابع آنها به پیمانکاران در خارج از کشور پرداخت شد.