سرهنگ "محمدعلی عسگری" اظهار داشت: در پی دریافت یک فقره پرونده قضائی به پلیس فتا شهرستان، مبنی بر شکایت فردی گواه بر انتشار تصویری غیرواقعی و فتوشاپ شده شخصی وی به همراه مطالب کذب در شبکه‌های اجتماعی مجازی، تحقیقات کارشناسان این پلیس جهت شناسایی و دستگیری متهم آغاز شد.

 

وی ادامه داد: طی بررسی‌های فنی و تخصصی، ماموران این یگان موفق به شناسایی متهم شده و وی جهت انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا فراخوانده شد.

 

سرهنگ عسگری افزود: متهم که از دوستان صمیمی شاکی بود، در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه شد اما با قرار گرفتن در برابر مستندات و دلایل متقن ماموران، راهی جز اعتراف برای وی باقی نماند.

 

این مقام انتظامی گفت: متهم در اعترافات خود بیان داشت"چند روز پیش به همراه شاکی و یکی از دوستانمان به کافی‌شاپی در سطح شهر رفتیم و در آنجا عکسی سلفی از خود گرفتیم. من با استفاده از نرم افزار فتوشاپ عکس شاکی را در کنار فرد دیگری گذاشتم و به دلیل سرگرمی و شوخی با وی آن را در شبکه‌های مختلف مجازی پخش کردم و از جرم بودن این کار اطلاعی نداشتم و هم اکنو ن از کار خود پشیمانم".

 

سرهنگ عسگری خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

فرمانده انتظامی گنبدکاووس در پایان ضمن هشدار به افراد سودجو و فرصت طلب در فضای مجازی که باعث هتک حیثیت افراد می شوند، بیان داشت: مراقب رفتار خود در فضای مجازی باشند که هیچ حرکتی در فضای مجازی از چشمان تیزبین پلیس پنهان نخواهد ماند.