حجت الاسلام احمد سالک کاشانی، ضمن مهم شمردن بیمه فعالان فرهنگی و رسانه ای اظهار داشت: موضوع بیمه و چترهای حمایتی از اقشار و گروه های مختلف به ویژه فعالان عرصه های مختلف فرهنگی در تمام جوامع از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم در کشور ما نیز مورد اهتمام مسئولان دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد که دو برابر شدن یارانه بیمه خبرنگاران از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مورد توجه و در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود.

نماینده مردم اصفهان با یادآوری اینکه مسائل رسانه های کشور و فعالان رسانه ای باید مورد توجه همه دست اندرکاران اجرایی و تصمیم ساز در دولت و مجلس باشد، اظهار داشت: بیمه خبرنگاران از موارد مهم و اساسی و لازم است دولت در ردیف های خودش منابع اصلی آن را لحاظ کرده و به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

سالک افزود: هم اکنون در رابطه با بیمه اقشار مختلف مجلس، دستگاه های متولی را حمایت می کند مانند بیمه کشاورزان و این مهم در ارتباط با بیمه خبرنگاران نیز مصداق دارد و نیاز است منابعی به منابع اصلی آن افزوده شود.

** رشد نسبی وضعیت بیمه ها در بودجه سنواتی سال 95

وی از رشد نسبی وضعیت بیمه ها در بودجه سنواتی سال 95 نسب به سال جاری خبر داد و گفت: البته برای اعلام دقیق این افزایش نیاز به مراجعه به جداول بودجه است و هنوز نسبت به این موارد ورود نکردیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین ضمن مثبت خواندن عملکرد و برنامه های معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم ادامه داد: حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد شخص فعالی است و کارنامه خوبی دارد البته نواقصی نیز وجود دارد که باید برطرف شود از جمله ایجاد نظام رسانه که لازم است تحت عنوان طرح یا لایحه در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: کمیسیون فرهنگی نظام رسانه ای کشور را در دست بررسی کارشناسی دارد و آفت ها و آسیب های آن به همراه نقاط قوت و مثبت آن را مورد ارزیابی قرار می دهد و به توسعه و تقویت و تحقق آن کمک خواهد کرد.

سالک با تاکید بر اینکه امور رسانه ها به امور فرهنگی کشور گره خورده و عجین است، گفت: تمام برنامه های حوزه حمایت از تقویت رسانه های کشور و خبرنگاران مورد حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس است.

وی در پاسخ به این پرسش که توسعه بیمه خبرنگاران تا چه میزان در کارکردهای ملی سربازان رسانه ای اثر بخش است، اظهار کرد: هر میزان در این عرصه فعال و کوشا باشیم و مشکلات خبرنگاران را رفع کنیم به تقویت امور فرهنگی و اجتماع کمک کردیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص نقش رسانه ها در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در اعتلای فرهنگ عمومی جامعه که لازمه آن تهذیب رسانه ای است، گفت: براین باوریم که یکی از ارکان انعکاس مسائل مهم نظام و انقلاب اسلامی و دستاوردهای معاصر، رسانه ها هستند و مراکز خبری و رسانه های کشور در این رابطه مسئولیت های مهمی دارند که هر میزان مورد حمایت قرار بگیرند بیش از پیش مفید و موثر خواهند بود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در خاتمه بر ایجاد منشور اخلاقی رسانه های کشور تاکید کرد و گفت: مردم از اطلاع رسانان جامعه توقع شفافیت و صداقت بر پایه مستندات و توجه به سیاست های نظام را دارند.