آیین نواخته شدن «گلبانگ انقلاب اسلامی» هم‌اکنون یعنی ساعت 9:33 دقیقه، همزمان با «لحظه ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در سال 57»، در مدارس سراسر کشور نواخته شد.

مراسم نمادین نواخته شدن «گلبانگ انقلاب اسلامی ایران» با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، معاون پرورشی و فرهنگی این وزارتخانه، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، فرماندار شهرری و جمعی از مسئولان در دبستان پسرانه ائمه اطهار(ع) شهرری برگزار شد و وزیر آموزش و پرورش زنگ «انقلاب» را به صدا در آورد.

فانی در این مراسم اظهار داشت: 37 سال پیش در چنین روزی ملت ایران توفیق پیدا کرد امام و رهبر خود را در میهن اسلامی زیارت کند؛ امامی که توسط رژیم پهلوی 15 سال در تبعید به سر می‌برد و با ورود خود به کشور، انقلاب اسلامی و امید را به مردم ایران هدیه داد.

وی افزود: امروز زنگ نمادین را به صدا در آوردیم و در همه مدارس و در سراسر کشور این اتفاق افتاده است و در این حرکت نمادین، پیام خود را به دنیا این طور اعلام می‌کنیم که راه، خط، مشی و دیدگاه و انقلاب امام خمینی(ره) همچنان پابرجاست و دانش‌آموزان و معلمان خود را متعهد می‌دانند از دیدگاه‌های ایشان حمایت کنند و انقلاب را به دست صاحبش حضرت ولی‌عصر(عج) بسپارند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: امروز خوشحالیم که مقام معظم رهبری به عنوان فرزند خلف امام(ره)، راه او را دنبال می‌کند و این توفیق داده شده که تحت رهبری ایشان، راه امام(ره) را دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: امروز امام(ره) نیست اما راه او در بین ما هست و ما با دیدگاه و انقلاب امام(ره) تجدید میثاق می‌کنیم و امیدواریم در آموزش و پرورش فرزندانی تربیت کنیم که دنباله‌رو امام(ره) باشند.

فانی تأکید کرد: ما در حالی بهار انقلاب را جشن می‌گیریم که با تلاش فرزندان این کشور در دیپلماسی تلاش شد ضمن تثبیت حرکت هسته‌ای، تحریم‌های ظالمانه برداشته شود و برجام به فرجام برسد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد دستاوردهای حرکت‌های سرداران دیپلماسی کشور در تثبیت ارزش‌های انقلاب اسلامی مؤثر باشد و گفت: ما در آموزش و پرورش وظیفه خود می‌دانیم از دستاوردهای انقلاب پشتیبانی کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای آموزش و پرورش انتقال فرهنگی است، افزود: ما در مدارس، فرهنگ انقلاب، امام(ره) و اسلام را از نسل گذشته به نسل ‌آینده منتقل می‌کنیم و دانش‌آموزان امروز به حول و قوه الهی خواهند توانست با زحمات معلمان از دستاوردهای انقلاب حراست کنند و ایران اسلامی را به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل سازند.