تاکسی جزء حمل‌و‌نقل عمومی نیست!

مهدی ابراهیمی، درباره دریافت کرایه 1000 تومانی بسیاری از تاکسیران‌ها از مسافران برای کوتاه‌ترین مسیر و بی‌توجهی به برچسب نرخ تعیین شده، اظهار داشت: تاکسی جزء حمل و نقل عمومی نیست اما به دلیل اینکه زیر ساخت‌های این حوزه ضعیف است تاکسی 23 درصد جابه‌جایی مسافران را در شهر انجام می‌دهد این در حالی است که تاکسی هیچ‌گونه خدماتی از دولت اخذ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه نرخی که برای دریافت کرایه روی شیشه تاکسی‌‌ها نصب می‌شود باید ملاک عمل قرار گیرد، ادامه داد: مردم در استفاده از اتوبوس برای مسیرهای کوتاه 700 تومان پرداخت می‌کنند این در حالی است که شرکت واحد اتوبوسرانی یارانه دریافت می‌کند ولی به تاکسیران‌ها هیچ یارانه‌ای تعلق نمی‌‌گیرد.

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: طبق استاندارد جهانی سهم تاکسی در جابه جایی مسافران در هر شهر 6 درصد اما در تهران این رقم 23 درصد است در شرایطی که از تاکسی مانند حمل و نقل عمومی استفاده می‌شود باید شرایط ویژه‌ای در نظر گرفت و به آن یارانه اختصاص داد اما نه تنها این امر صورت نمی‌گیرد بلکه حمایتی هم از آنها نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با این حال تاکسیران‌ها باید قانون‌مدار باشند و اگر مسافری با تخلف آنها روبه‌رو می‌شود باید مراتب را به سامانه 1888 اعلام کند، ادامه داد: ما می‌خواهیم کرایه تاکسی برای تاکسیران‌ها صرفه داشته باشد و زمانی هم که به تصویب رسید همه باید خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

ابراهیمی تصریح کرد: ما به دنبال واقعی‌سازی قیمت‌ها در تاکسی‌های گردشی هستیم تا آنچه در عمل اتفاق می‌افتد با آنچه مصوب و روی شیشه خودرو نصب شده فاصله‌ای کمی داشته باشد بنابراین باید به سمت اصلاح قانون برویم که این امر از طریق نرخ‌های مصوب جدید و با استفاده از کال‌سنتر محقق خواهد شد.