سرهنگ «دوستعلی جلیلیان» گفت: درپی مراجعه یکی از شهروندان با مرجوعه قضایی به اداره مبارزه با جرایم سایبری شهرستان ایرانشهر مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی، بررسی موضوع توسط کارشناسان پلیس فتا آغاز شد.

سرهنگ جلیلیان افزود: در تحقیق از شاکی مشخص شد که شخصی از طریق رمز دوم کارت عابر بانک وی اقدام به برداشت کرده است. 

وی در ادامه تصریح کرد:در بررسی های دقیق کارشناسان خبره پلیس فتا این انتظامی مشخص شد که فردی در یک کافی نت در بخش بمپور از توابع ایرانشهر، اقدام به انتقال مبلغ ده میلیون ریال از حساب شاکی به حساب خود نموده و در همان روز این مبلغ از حساب شخص اول به حساب فردی دیگر در یک بانک منتقل و واریز گردیده است.

این مقام انتظامی ابراز داشت: در ادامه تحقیقات کارشناسان پلیس فتا دریافتند متهم به منظور ردگم کنی اقدام به انتقال وجه مذکور به حساب خود در یک بانک دیگر نموده است.

وی ادامه داد: با احضار متهم اصلی مشخص شد وی با شاکی نسبت فامیلی داشته که با در اختیار داشتن رمز دوم عابربانک شاکی از آن سوء استفاده نموده و اقدام به انتقال وجه از حساب شاکی به حساب خود نموده است.

سرهنگ جلیلیان با اشاره به تلاش متهم برای فرار از شناسایی توسط ماموران با انتقال وجه طی سه مرحله و به حساب های مختلف در بانک های مختلف، گفت: امروز پلیس از دانش بسیار بالایی برخوردار است بصورتی که هیچ متهمی نمی تواند خود را از چنگال قدرمند و قانونی پلیس رها کند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر در پایان به شهروندان توصیه کرد: برای حساب های بانکی خود رمز عبور غیرقابل حدس زدن انتخاب کرده و آن را در اختیار کسی قرار ندهید، سامانه پیامکی خود را فعال تا به محض انجام تراکنش به شما گزارش داده شود ودر صورت مواجهه با مواردمشابه مراتب را سریعا با شماره 110 گزارش دهند.