تمام برنامه ما بر اساس تدابیر شورای شهر است

گروه اجتماعی- حجت الاسلام میثم امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری افکارخبر با اشاره به برنامه های این معاونت برای مقابله با آلودگی هوا به عنوان مهم ترین چالش شهر تهران به طرح آسمان آب، زمین پاک اشاره و اظهار کرد: در این طرح تمام معاونت های شهرداری تهران درگیر هستند.

وی با تاکید بر این که برای اجرای این طرح باید اصلاح ساختاری صورت می گرفت، گفت: این امر در خیابان های اصلی انجام شده و دوربین های هوشمند نیز تکمیل شده است.  در زمینه فرهنگ سازی نیز مجلات، نشریات و برنامه گل و بلبل را تدارک دیده ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به این که 80 درصد ترافیک شهر تهران به دلیل بی توجهی به انواع خطوط است، ادامه داد: همچنین 30 درصد تصادف هایی که در پایتخت رخ می دهد نیز به دلیل بی توجهی به خطوط است.

حجت الاسلام امرودی در پاسخ به این سوال که آیا معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران برای ارایه عملکرد خود بر اساس شاخص اقدام می کند یا خیر، عنوان کرد: در شورای شهر موضوعی مطرح شد در خصوص تهیه شاخص های کمی برای امور کیفی. مقرر شده است برای برنامه ریزی هایی که برای شهر تهران انجام می شود و معاونت برای اجرای آنها بودجه دریافت می کند در سال جاری شاخص هایی تهیه شود. این تصمیم با برگزاری چند جلسه قطعی شده است و پس از ابلاغ اجرایی می شود.

وی افزود: هر چند که از دید ما زمانی که برای ساخت یک مکان فرهنگی به ما بودجه می دهند نیازی به ارایه شاخص نیست اما اگر به معاونت فرهنگی برای رسیدن از یک نقطه به نقطه ای دیگر اعتبار داده شد در آن زمان ما شاخص ارایه می کنیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که تغییر رفتار پازلی بزرگ است که اولین نقش را در آن آموزش و پرورش بازی می کند، اذعان کرد: صدا و سیما دومین نقش را در این خصوص دارد. شاخص های برنامه های فرهنگی  شهرداری تهران با بودجه اندکی که محل هزینه کرد آن نیز کاملا مشخص است؛ به گستردگی که تصور می شود، نیست.

حجت الاسلام امرودی با اشاره به دو دسته ماموریت های فرهنگی مدیریت شهری عنوان کرد: یک دسته به آموزش های شهروندی مرتبط است که در این حوزه اداره آموزش های شهروندی فعال است. همچنین تبصره 45 که در حوزه ماموریت ها و کارکردهای شهرداری است. بخش دیگری از فعالیت ما در حوزه فرهنگ عمومی و انقلابی با رویکرد دفاع مقدس است.

معاون شهردار تهران با تاکید بر این که تمام هزینه کرد معاونت اجتماعی و فرهنگی در این دو دسته ماموریت ها برابر با بودجه ای است که شورای اسلامی شهر تهران مصوب و ابلاغ کرده است، خاطرنشان کرد: تمام برنامه ما بر اساس تدبیر وشورای شهر است زیرا شورا مشخص می کند بودجه معاونت اجتماعی در چه بخش هایی و به چه مقدار هزینه شود.