پیرحسین کولیوند معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به چاپ کتاب کمک‌های اولیه در حج و سفرهای زیارتی به تسنیم اظهار داشت: این کتاب در هنگام سفرهای زیارتی و در جایی که هیچ نیروی امدادی در دسترس نیست، در زمینه اغلب عوامل تهدید کننده جان افراد، زائران را به سرعت راهنمایی خواهد کرد.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: در راستای تاکید رهبر انقلاب بر شناسایی بحران‌ها و لزوم آموزش مردم و عوامل کاروان‌ها در آشنایی با کمک‌های اولیه در اولین گام، کتاب کمک‌های اولیه در حج و سفرهای زیارتی آماده چاپ شد.

وی گفت: در این کتاب سعی بر آن نیست تا تمام حوادثی که نیاز به کمک ‌های اولیه دارند، به صورت مفصل شرح داده شوند؛ بلکه هدف این است که اطلاعاتی سریع درباره چگونگی عملکرد در موقعیت‌های خطیر که در طول سفر ممکن است خدای ناکرده برای زائرین و یا همراهانشان اتفاق بیافتد، در اختیارشان قرار گیرد.

کولیوند عنوان کرد: زائرین حج و سفرهای زیارتی در زمان برخورد با یک موقعیت تهدیدکننده حیات باید در اسرع وقت از این کتاب استفاده کنند.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه زائرین هنگام استفاده از این کتاب راهنما، به صورت خود آموز در زمینه کمک‌های اولیه تجربه کسب خواهند کرد، خاطرنشان کرد: سعی بر آن گردیده که کتاب کاملا به زبان ساده و قابل فهم و با استفاده از اشکال، برای کلیه افراد که قادر به خواندن باشند؛ قابل استفاده باشد.