هنرستان‌های کشور ۳ ساله خواهند شد

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی با وزارت آموزش و پرورش که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد  با بیان اینکه یکی از سیاست های ما توسعه مشارکت ها است گفت:اگر بتوانیم با سایر دستگاه‌هایی که می‌توانند مکمل فعالیت‌های آموزش و پرورش شوند ارتباط برقرار کنیم با اثربخشی بالاتری می‌توانیم مأموریت آموزش و پرورش را به نتیجه برسانیم.

وی افزود:  یکی از خلأ جامعه کار و نیروی انسانی این است که بین کارگر ماهر و تکنسین نسبتی وجود ندارد و در بخش تکنسین با کمبود نیرو مواجهیم.یکی از مشکلات بخش اشتغال عدم تناسب نیروی ماهر در کارگر و تکنسین ماهر است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دانشگاه علمی ـ کاربردی یکی از وظایفش تربیت تکنسین بوده و اگر آموزش‌های علمی ـ کاربردی در ادامه آموزش‌های شاخه فنی و حرفه‌ای قرار گیرد، خروجی‌های آن می‌تواند برای کشور موثرتر باشد.

فانی تصریح کرد: اولین سری دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش ما با هدف‌گذاری سه ساله مهر سال ۹۵  وارد آموزش و پرورش می‌شوند و ورودی‌های ما در مهرسال  ۹۵، سه سال آموزش،  فنی و حرفه‌ای و کاردانش خواهند دید و پس از آن دیپلم می‌گیرند .

وی با بیان اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش در حال هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌ها و محتواها است گفت: باید یک هماهنگی با آموزش عالی صورت گیرد تا خروجی آموزش و پرورش، ورودی مناسبی به آموزش عالی باشد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه گام بسیار مؤثری برای افزایش اثربخشی فارغ‌التحصیلان برای ورود به بازار کار است امیدواریم بتوانیم نیروهای موثرتری برای بازار کار تربیت کنیم.