ساعت ٣٠ دقیقه بامداد روز ١٢ آبان، راننده یک کامیون با مراجعه به کلانتری  کهریزک به مأموران اعلام کرد توسط چهار سرنشین پراید ربوده شده و هم‌زمان با سرقت کامیون وی، تعداد شش گاو شیری را نیز سرقت کرده‌اند.

 

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «با خودرو کامیون تعداد شش گاو شیری به ارزش ٣٧ میلیون تومان را از شهرستان آمل به مقصد اراک بارگیری کرده بودم. در ابتدای ورودی اتوبان تهران- ساوه برای بازدید چرخ‌های کامیون توقف کرده بودم که یک دستگاه خودرو پراید با چهار سرنشین در کنار من توقف کرد. ناگهان آنها یک گونی روی سرم کشیده و مرا به داخل پراید انداختند. بعد از گذشت چندین ساعت مرا کنار اتوبان و در تاریکی شب از پرایدشان پیاده کرده و یک نفرشان بیان کرد کامیون را چند صد متر جلوتر رها کرده‌اند. برای پیدا کردن کامیون به راه افتادم تا اینکه چند کیلومتر جلوتر، کامیون را پیدا کردم اما هر شش رأس گاو سرقت شده بود». با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر اینکه در زمان توقف خودرو پراید و همچنین زمان سرقت، موفق به دیدن چهره یکی از سارقان شده و قادر به شناسایی این شخص است، کارآگاهان اقدام به چهره‌نگاری و بررسی سوابق مجرمان سابقه‌دار کرده و درنهایت موفق به شناسایی مجرمی سابقه‌دار به نام بهزاد (٣٠ساله) شدند که به اتهام ارتکاب جرائم مختلف سرقت منزل، حمل و نگهداری سلاح گرم و... بارها دستگیر و روانه زندان شده بود و درحال‌حاضر نیز تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی استان گیلان قرار داشت.

 

با شناسایی هویت یکی از سارقان، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه بهزاد در شهرستان واوان شده و او را  دستگیر کردند. بهزاد در اعترافاتش گفت: «روز سرقت، به همراه سه نفر از دوستانم برای خرید یک دستگاه خودرو پژو ٤٠٥ به تهران آمده اما ماشینی خریداری نکردم. در مسیر بازگشت از تهران بودیم که در اتوبان آزادگان، متوجه یک دستگاه کامیون سفیدرنگ شدیم که حامل شش رأس گاو بود. هر چهار نفر تصمیم گرفتیم در صورت امکان، گاوها را سرقت کنیم. من گاوها را به باغ یکی از دوستانم که کلیدش در اختیارم بود، انتقال دادم و هر شش رأس گاو را به مبلغ ١٢ میلیون تومان فروختم». با شناسایی سه عضو دیگر گروه، آنها نیز دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان، کارآگاهان موفق به کشف مدارک شناسایی متعلق به فرد ناشناسی شدند که با بررسی این مدارک مشخص شد این مدارک متعلق به شخصی است که منزلش توسط فردی مأمورنما مورد سرقت قرار گرفته بود.

 

با شناسایی شاکی پرونده و دعوت وی، گفت: «داخل خانه در منطقه صالح‌آباد شهرستان اسلامشهر در حال استراحت بودم که ناگهان درِ ورودی خانه شکسته شد و چند نفر درحالی‌که یک نفر از آنها یک قبضه اسلحه کمری در دست داشت، وارد خانه شدند. آنها خودشان را مأمور مبارزه با موادمخدر معرفی و هم‌زمان شروع به بازرسی خانه کردند. ناگهان توسط آنها مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته، مرا به داخل صندوق‌عقب ماشین خودم انداختند و با خودشان بردند. پس از چند ساعت گروگان‌گیری، آنها بیان کردند باید در ازای آزادی به آنها پول پرداخت کنم و آن زمان بود که متوجه شدم آنها مأمور نیستند. آنها من و خانواده‌ام را تهدید کردند که باید مبلغ ٢٠ میلیون تومان به آنها پرداخت کنیم؛ درنهایت مبلغ ١٣ میلیون تومان وجه نقد داخل حساب عابربانک مرا برداشت کرده و در داخل اتوبان تهران- قم با چشمان بسته رهایم کردند». بنا بر این گزارش، درحال‌حاضر تحقیقات دراین‌باره ادامه دارد.