محمدرضا رستمی در مراسم رونمایی از بیمه ازدواج جوانان که با حضور وزیر ورزش و جوانان و نمایندگان شرکت بیمه در ساختمان شماره یک وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: بحث ازدواج جوانان یکی از موضوعات و دغدغه‌های جدی مطرح در کشور است و جزء مطالبات اجتماعی و حاکمیتی است که باید با اقدامات عملی در جهت افزایش نرخ ازدواج، کاهش نرخ طلاق و تحکیم پایه‌های خانواده اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی افزود: این دغدغه باعث شده است از ابتدای شروع به کار بنده در معاونت ساماندهی امور جوانان در هفت ماه گذشته پیشنهادی را با بیمه ایران به صورت مشترک دنبال کنیم و طرحی را مبنی بر فاکتورهای تحکیم خانواده برای سرمایه‌گذاری در آینده برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: در ادامه کارهای کارشناسی به 4 بیمه دست پیدا کردیم که بیمه ازدواج یکی از این بیمه‌ها بود. بیمه‌نامه دوم بیمه‌نامه اشتغال جوانان است که اقتصاد خانواده‌های جدید را ساماندهی می‌کند بیمه حمایتی اوقات فراغت و گردشگری و بیمه ‌نامه حمایتی تحصیل از جمله دیگر بیمه‌نامه‌ها است.

وی در خصوص بیمه‌نامه حمایت‌ی تحصیل گفت: بر اساس این بیمه‌نامه افرادی که تشکیل خانواده می‌دهند امکاناتی در اختیارشان قرار می‌گیرد که بتوانند تحصیلات عالی خود را انجام دهند که این موضوع نیازمند کارهای کارشناسی بسیار گسترده‌ای بود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: بیمه ایران به عنوان یک بیمه دولتی بدون در نظر گرفتن حاشیه سود به این موضوع ورود پیدا کرد و نخستین بیمه‌نامه که ازدواج جوانان بود را پایه‌گذاری کرد که در 9 هزار  و 500 شعبه در کشور قابل استفاده است و تمام دغدغه‌های ازدواج جوانان در این بیمه‌نامه در نظر گرفته شده است.

رستمی ادامه داد: شناخت دقیق و انتخاب آگاهانه در ازدواج‌ها کمرنگ شده است به همین دلیل تدابیری در نظر گرفته شده است تا آموزش‌ها و مشاوره‌های پیش از ازدواج به زوجین ارائه شود تا برای آغاز و ادامه زندگی آماده شوند.

وی خاطر نشان کرد: فاکتور دومی که در ازدواج در نظر گرفته شده است تامین جهیزیه بود که این بیمه‌نامه کمک هزینه آن را تحت  پوشش بیمه قرار داده است. فاکتور سوم تامین مسکن و مهریه بود که برای این موضوع و همچنین سلامت جنین و فرزند خانواده نیز حمایت‌هایی در نظر گرفته شده است.

رستمی گفت: تلاش شده است با همکاری مشترکی که در این زمینه صورت گرفت اطلاعات جوانان در شرف ازدواج در اختیار بیمه قرار گیرد و بر اساس آن بیمه‌نامه ازدواج شرایط نسبتا مناسبی که برای تمام اقشار جامعه قابل استفاده است.