طرح‌های ویژه پلیس راهور برای راهپیمایی ۲۲ بهمن

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به اجرای طرح زمستانه تا 23 اسفند اشاره داشت و گفت: این طرح با همکاری عوامل راهداری، هلال احمر، اورژانس، پلیس، امداد خودرو و ... تا 23 اسفند در جاده‌های کشور در حال اجراست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به شرایط جوی امسال پرداخت و تصریح کرد: با توجه به افزایش نزولات آسمانی در مناطق کوهستانی خوشبختانه در راه مانده نداشته‌ایم.

وی به رانندگان توصیه کرد که برای تردد در مسیرهای کوهستانی و برف‌گیر حتماً تجهیزات ایمنی لازم را به همراه داشته باشند، از سلامت خودرو اطمینان حاصل کرده و وضعیت جاده را از پلیس جویا شوند.

سردار مهری به اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی در 22 بهمن اشاره و بیان داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی با بکارگیری تمام توان خود اعم از نیروهای انسانی، امکانات و تجهیزات برای هرچه باشکوه‌تر شدن این راهپیمایی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده پس مراسم باشکوه روز 22 بهمن که تجلی وحدت و همبستگی مردم ایران و تجدید بیعت با امام راحل و مقام معظم رهبری با نظم و انسجام انجام شود.

وی از مردم درخواست کرد تا به اعلام محدودیت‌های پلیس راهور در استان‌ها و شهرستان‌ها توجه ویژه داشته باشند و از تردد با وسایل نقلیه خودرویی و موتوری در مسیر راهپیمایی خودداری کنند.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور به آمار 9 ماهه پزشکی قانونی در زمینه تصادفات رانندگی پرداخت و گفت: در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه تعداد 365 نفر کمتر کشته شدند که این نشان از رعایت بیشتر قوانین و مقررات است.

سردار مهری ادامه داد: در 9 ماهه امسال 13 هزار و 106 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که حدود 22 درصد آنها عابران پیاده و بیش از 23 درصدشان موتور سیکلت سوار بوده‌اند.

وی به ارائه آماری در زمینه خدمات پرداخت و گفت: از نظر خدمات در سطح کشور نسبت به سال گذشته قریب به یک میلیون و 300 هزار وسیله نقلیه به چرخه ترافیک افزوده شد؛ همچنین بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر برای اولین‌بار گواهینامه‌ گرفته‌اند که این آمار نشان دهنده تعداد کاربران ترافیک و تعداد وسایل نقلیه است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: تعداد نفراتی که امسال در تصادفات امسال کشته شدند نسبت به سال گذشته کاهش داشته اما پلیس برای کاربران جدید برنامه‌های فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی را تدارک دیده تا شاهد تصادفات کمتر باشیم.