سرهنگ مراد مرادی افزود: دوره کارشناسی تصادفات یکی از معدود دوره های تخصصی در ناجا است که با هدف ارتقاء سطح مهارت تخصصی و فنی افسران راهور در زمینه بررسی صحنه تصادف، ترسیم کروکی و مدیریت و رسیدگی به انواع تصادفات برنامه ریزی و اجرا می شود. نظام آموزشی این دوره و مدت زمان آموزش سه ماهه معادل ۱۲ هفته است. تعداد کل ساعت درسی ۴۰۸ ساعت که ۱۳۶ ساعت دروس عمومی و ۲۷۲ ساعت دروس تخصصی است.

معاون آموزش پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: فراگیران با گذراندن این دوره، موفق به دریافت حکم کارشناسی تصادفات می شوند و به عنوان افسران کارشناس در مناطق و یگانها مشغول رسیدگی به امر تصادفات و ترسیم کروکی می شوند. پس از اتمام دوره کارشناسی تصادفات با عنایت به اینکه باید کارشناسان به صورت عملیاتی در حوزه رسیدگی به تصادفات و ترسیم کروکی اقدام کنند، از این رو آموزش این افراد از اهمیت و جایگاه ویژه ای به منظور حفظ حقوق شهروندی برخوردار است.

وی در پایان گفت: این افراد پس از دریافت حکم کارشناسی در مناطق پلیس راهور انجام وظیفه کرده تا در روند رسیدگی به تصادفات در معابر تهران بزرگ تسریع شده و به شهروندان در کوتاه ترین زمان ممکن خدمات رسانی شود.

در پایان مراسم نیز از اساتید و فراگیران برتر دوره با اهدای هدایایی به رسم یادبود و لوح سپاس قدردانی شد.