راه اندازی صندوق توسعه محلات بافت فرسوده/ پروژه های محرک توسعه رونق می گیرند

گروه اجتماعی- عباد الله فتح الهی مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارخبر با اشاره به برنامه های این سازمان برای سال 95 اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت ستاد بازآفرینی شهر تهران و نیز ستاد بازآفرینی شهری ملی تشکیل و 32 دستگاه اجرایی با ریاست رییس جمهور و نائب رییسی وزیر راه و شهرسازی در آن عضویت دارند.

 

وی با اشاره به این که مجموعه امکانات شهرداری ها و دستگاه های اجرایی برای بازآفرینی شهری تزریق می شود، گفت: بر اساس آنچه که در قالب این ستاد تصمیم گیری شده است یکی از برنامه های عملیاتی سازمان نوسازی شهر تهران راه اندازی صندوق توسعه محلی است.کلیات شکل گیری این صندوق در شورای شهر تهران و دولت به تصویب رسیده اما عدد پایه برای تشکیل آن همچنان مورد بحث است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با اشاره به این که این صندوق با مشارکت نهادهای عمومی و شهری و سازمان نوسازی شهر تهران تشکیل می شود، عنوان کرد: یکی از اهداف راه اندازی صندوق توسعه محلات رونق بخشیدن به پروژه های محرک توسعه است. لذا امیدواریم با راه اندازی این صندوق زیرساخت هایی که در محلات باید توسط دولت و مدیریت شهری ایجاد شود، محقق شود.

 

وی با اشاره به این که این صندوق در کمیسیون مشترک شورای اسلامی شهر تهران، مجلس شورای اسلامی، شهرداری و دولت به ریاست مهدی چمران به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: این موضوع می تواند منجر به حمایت منابع این صندوق توسط شورای شهر در چهارچوب بودجه تهران شود تا در سال آینده بتوانیم هم تسهیلات را در اختیار سازندگان نوسازی قرار دهیم و هم وامی را که دولت بدین منظور در نظر گرفته است را تسریع کنیم.

 فتح الهی در پایان با اشاره به این که دولت وامی را برای نوسازی اختصاص داده است، ادامه داد: همچنین شهرداری تهران پرداخت بخشی از یارانه این وام را بر عهده گرفته است که شامل 10 درصد نرخ تعدیل وام می شود تا مردم در محله های هدف بتوانند از این وام استفاده کرده و روند نوسازی محلات تسریع شود.