به نوشته ایندیپندنت، «کوین دافی» 42 ساله و «اندرو پسمور» 56 ساله دو افسری هستند که به دلیل سوء استفاده از موقعیت شغلی خود که منجر به مرگ بیژن ابراهیمی شد، بالاخره مجرم شناخته شده و به زندان فرستاده شدند.

به نوشته ایندیپندنت، این دو افسر انگلیسی در میان 18 افسری هستند که در رابطه با پرونده ابراهیمی متهم به رفتار نامناسب بودند.

چند هفته پیش از این و بعد از گذشت بیش از دو سال از قتل وحشیانه یک ایرانی مقیم انگلیس به دست همسایه نژادپرستش، یک افسر پلیس و یک افسر حمایت اجتماعی به دلیل سوء رفتار با یک فرد معلول محکوم و اخراج شده بودند.

در طول 7 هفته دادگاه رسیدگی به پرونده آنها مرتبط با مرگ بیژن ابراهیمی ایرانی کشته شده در بریستول، معلوم شد مقتول بارها از تهدید به مرگ همسایه نژادپرست خود به پلیس و حامیان اجتماعی گزارش داده بود که با بی‌توجهی آنان مواجه شد.

بیژن ابراهیمی مرد 44 ساله ایرانی که در بریستول زندگی می‌کرد، معلولیت جسمانی داشت و در سال 2013 به دست همسایه‌های نژادپرستش با ضربات پا و مشت کشته شد و بعد از آن جسدش به آتش کشیده شد.

سه روز قبل از وقوع این حادثه، ابراهیمی با تماس به پلیس گفته بود همسایه‌اش به نام جیمز، وی را تهدید به مرگ کرده است اما پلیس با حضور در منزل وی به جای دستگیری همسایه، بیژن ابراهیمی را دستگیر کرده بود.

پلیس یک شب ابراهیمی را در حبس نگه داشته بود و بعد از آنکه آزاد شد، بیژن ابراهیمی بارها با پلیس تماس گرفت و نیروهای پلیس را از تهدید به مرگ توسط همسایه نژادپرستش مطلع کرد اما کوچکترین اقدامی از سوی پلیس برای حفاظت از ابراهیمی صورت نگرفت.

تنها چند ساعت قبل از مرگش، ابراهیمی باز هم با پلیس تماس گرفت و گفت که زندگی‌اش در خطر است اما در برخورد با تماس‌های ابراهیمی پلیس بهانه آورده که وظیفه ندارد به هر شکایتی پاسخ دهد.