علی‌محمد آدابی امروز در همایش روز پرستار که در برج میلاد برگزار شد، گفت: طی دو سال گذشته وزارت بهداشت تعامل خوبی با جامعه پرستاری نداشته است.

وی با انتقاد از طرح‌های که به‌نظام سلامت و پرستاری کشور آسیب می‌زند، گفت: طرح‌هایی مثل کمک پرستار و تربیت پرستار بیمارستانی باعث می‌شود که نظام سلامت و پرستاری دچار آسیب شود.

آدابی با انتقاد از بدنه پزشک سالار وزارت بهداشت که باعث شده است خیل عظیم پرستاران از دامنه صبر خارج شوند، گفت: ما شنیده‌ایم برای اینکه اجازه ندهند پرستاران در همایش روز پرستار در برج میلاد حاضر شوند به مترون‌ها و سوپروایزرها ۴۰۰ هزار تومان پول داده‌اند تا پرستاران را به جشن شبه‌پرستاری که وزارت بهداشت برگزار می‌کند، ببرند.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری کشور با عنوان این مطلب که طرح تحول نظام سلامت به نام مردم و به کام پزشکان رقم خورد، افزود: افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی که باید در مدت ۱۰ تا ۱۵ سال اتفاق می‌افتاد به‌یک‌باره در این طرح انجام شد.

وی تصریح کرد: درواقع با این کار، پول خدمات درمانی را که باید تا ۱۵ سال آینده به پزشکان پرداخت می‌شد به‌یک‌باره امروز تقدیم آن‌ها کرده‌ایم.

آدابی با انتقاد از اینکه رویکرد وزارت بهداشت به نفع مردم و نظام سلامت نیست، اظهار داشت: متأسفانه جایگاه پرستاری در طرح تحول نظام سلامت دیده نشده است.

وی با انتقاد از افرادی که به وزیر و معاونان وزارت بهداشت اخبار غلط از وضعیت پرستاری رسانده‌اند، خطاب به پرستاران حاضر در همایش گفت: حضور پرشور شما نشان می‌دهد که هر آنچه از پرستاری گفته‌اند دروغ است.

آدابی ادامه داد: امیدواریم وزیر بهداشت و ریاست جمهوری این ندای پرستاران را جدی بگیرند، زیرا دیر نیست که جامعه پرستاری را از دولت جدا کنند.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری کشور گفت: درد ما درد پول نیست، بحث هویت پرستاری است.

وی با تأکید بر اینکه ما هرگز خدمت به بیمار را رها نمی‌کنیم، افزود: اجازه نخواهیم داد که پرستاری را بشکنند.

آدابی با انتقاد از پرداختی‌های نظام سلامت، اظهار داشت: نظام بهداشت و درمان کشور ما الگوی تمام‌عیار بی‌عدالتی در دنیاست.

وی با اعلام اینکه وزارت بهداشت را به تجارت‌خانه پزشکان تبدیل کرده‌اند، گفت: پزشکی از پرستاری و پرستاری از پزشکی باید حمایت کند و این دو باید دوشادوش هم حرکت کنند.

لازم به ذکر است با توجه به دعوت سازمان نظام پرستاری از رئیس جمهور و وزیر بهداشت برای شرکت در همایش روز پرستار، هیچکدام در این مراسم حاضر نشدند.